• Mischao

Hur får jag köttgrytan mörk ???

Lite konstig tråd kanske men håller på att göra en fläskfilégryta. Jag behöver tips på hur jag ska få grytan mörk? Vilka kryddor kan man använda? Ni måste hålla med om att en mörk gryta ser godare ut en ljus :) ?

Snabba svar då maten står på spisen nu :)

• Svar på tråden Hur får jag köttgrytan mörk ???
  • Viggo och pyrets mamma

Jag använder soja och mörk maizenaredning. Hade aldrig klarat mig utan maizenaredning i matlagningen =P

-Mammas älskling 080425- - Lillgroda BF 120601-
  • Eleonor
    Viggo och pyrets mamma skrev 2012-01-18 16:32:48 följande:
    Jag använder soja och mörk maizenaredning. Hade aldrig klarat mig utan maizenaredning i matlagningen =P
  • Mischao

Åh tack.. Kan jag ta Thai soya från santa maria tror ni? Jag är värdelös på matlagning o det är mestadels sambon som har hand om den biten men hade tänkt ge mig fan på att bli bättre :)

• Mischao

vi har maizenaredning hemma. Ska jag hälla i lite sånt i grytan? :D

• enlitenbitkaka
    Mischao skrev 2012-01-18 16:34:31 följande:
    Åh tack.. Kan jag ta Thai soya från santa maria tror ni? Jag är värdelös på matlagning o det är mestadels sambon som har hand om den biten men hade tänkt ge mig fan på att bli bättre :)
    Tänk på att soja är salt och ger egentligen inte så mycket färg. Kulörsojan har inte samma sälta men ger mycket färg. Ingen koll på thai soya från Santa Maria men thai soya brukar va rätt ljus...
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Jennilie

Vanlig soya ger smak, men guld soya eller som andra skriver coloritsoya ger bara färg ingen smak.

• Helle333
    Mischao skrev 2012-01-18 16:31:09 följande:
    Lite konstig tråd kanske men håller på att göra en fläskfilégryta. Jag behöver tips på hur jag ska få grytan mörk? Vilka kryddor kan man använda? Ni måste hålla med om att en mörk gryta ser godare ut en ljus :) ?

Snabba svar då maten står på spisen nu :)
    om man inte vill ha i soya finns det såskulör man kna ha i för att få lite färg på det hela. Utan att det tar smak av det
Svar på tråden Hur får jag köttgrytan mörk ???