Hur svårt är matte A
För ens som har rätt svårt för matte?
För ens som har rätt svårt för matte?
Matte A är mest repetition från nians matte, med lite nya grejjer. Jag har inte svårt för matte men inte jättelätt heller och jag tyckte att matte A var överdrivet lätt.
Matte A är skit enkelt
är ni säkra? jag har väll medelsvårt för det men bara jag får det förklarat så funkar det nog...matte b då?
Matte A är en förlängning på matten i högstadiet, matte B är ett klart större kliv uppåt.
Som jag skrev innan är matte A överdrivet lätt. Klarade du matten i nian så klarar du matte A. Det är först i matte B det kommer mer "nya" saker och blir lite svårare.
Matte A var mest repetition men matte B tyckte jag var bra mycket svårare, ska faktiskt läsa upp matte B nu 6 år efter studenten :)
Jag har ganska svårt för matte men lyckades få VG i matte A men IG i matte B.
Bytte lärare efter Matte A, kan ju ha lite med det att göra med, tyckte inte jag fatta den nya lärarens sätt att förklara...
Jag tycker matte A är relativt lätt. Har dock inget minne av att jag tyckte matte B var direkt svårare även om talen blev mer komplexa.
Dels kan du googla matte A och få fram både bra förklaringar samt test du kan göra. Sen om du har iphone ( kanske finns som app till android också) så finns tex "king of math"som spel och där kan du i spelform träna på det som ingår i matte A. Ett roligt sätt att öva
Vill dock tillägga att min man funderar på att plugga matte A men fattade ingenting av bråk, potenser och räknelära så det ligger vilande just nu. Svårt att veta hur "svårt" han skulle tycka att det var om han fick riktiga lektioner i ämnet.
Jag klarade 9:ans matte bra, även om matte aldrig varit min grej ... När jag några år senare började läsa in matte A så fattade jag först ingenting!!! Jag var helt chockad eftersom "alla" sa att den var "lätt"... Jag kämpade som en gris och lyckades med nöd o näppe få ett G.
Jag har läst kursen 4 gånger och har ändå inte fått godkänt. Skulle behövt extra tid och extra hjälp och möjlighet till muntligt test för att klara
Matte A finns inte längre för gymnasiet!
Heter nu matte 1 där teknik och natur läser 1c, sam ekonomi 1b och praktiska 1a.
När jag tittade i boken för 1c blev jag djupt imponerad, skitsvårt verkligen!!
Läraren till en som går teknik sa att hon lärde ut samma sak i 1c som hon gör för treorna på natur.
Många som går i ettan nu har nog fått en smärre chock med tanke på hur otroligt stor skillnad det är på Matte A och Matte 1c.
Hur matte 1b och matte 1a är vet jag inte!