• NoomiNoomi

Slickar sig i rumpan hela tiden

Min katt slickar sig i rumpan hela tiden. Har kollat men ser inget som kan verka irriterande på henne. Nån som vet vad det kan vara för fel? Hon är lite dålig i magen. kan det ha nåt med det hela att göra

• Svar på tråden Slickar sig i rumpan hela tiden
  • Honey1982

vill inte skrämma dej men min katt gjorde så i ett par dagar. sen tog vi henne till veterinären då vi upptäckte att hon blödde. hon hade livmoderinflammation. som tur var upptäckte vi det tidigt. så håll uppsikt på katten är mitt råd.

• NoomiNoomi

Men min katt är steriliserad och de har plockat bort allt

• Mika86

Kan va både som Honey1982 skriver men kan även va att hon är väldigt renlig av sig.
    Är hon avmaskad?? Kan ju va mask annars, katter äter ju ganska mycket "onyttigt" om de är utekatter.
    Kolla upp det hos en veterinär!

• Miki75

det kan vara ändtarmsinflammation..heter det så??...dom trodde att min vovve hade det.....dom brukar även kasa på golvet i såna fall....gör kissen det?
    Gå in på www.agria.se och under veterinärer där kanske du kan hitta liknande symptom som din katt.

• NoomiNoomi

Jo hon är avmaskad men det var ett tag sen kanske är dags att göra det igen. Hon är innekatt men äter ju en massa av diverse saker

• maho0822

hur gammal är katten, hur länge har ni haft den och hur länge har katten gjort detta(mer än vanligt)?

vi använder papper på toa och durschar det kanske bara handlar om rengöring.....

• Mika86

ändsäcksinflammation ha jag för mig att det heter.
    Kan ju va så mycket så jag tycker att du ska ta henne till en veterinär, det är ju inte lätt att konstatera vad det är när man inte ser henne!

Lycka till

• NoomiNoomi

Hon har bara kasat på golvet en gång denna veckan men det var för att det satt fast bajs som inte ville lossna. Ser lite toligt ut när de gör det men samtidigt är det synd om de. Försökte hjälpa henne att göra rent men det fick jag såklart inte. Men nu verkar det inte sitta fast nåt

• NoomiNoomi

hon är 2½ år och haft det så tre dagar ungefär. Slickar sig typ hela tiden. Om det är mer än vanligt vet jag inte men jag har inte sett henne göra det så ofta förut så ja det är det nog

• Jag älskar Flora

Veterinärsdags tycker jag. Varför låta den hålla på så när man ser att det är något som inte är bra? Inte så kul för stackarn ju.

• Henrik28

Den kanske tycker det e gott. Katter är ju lite konstiga.

• Miki75

Jag tror att det är ngt galet där bak men kissen...man märker när ens djur ändrar beteende och då är det lika bra att kolla upp det..men jag tycker nog du kan vänta lite till..en vecka då hon inte verkar ha ont...skall själv med min hund till veterinären igen...då han har pipit sen han blev kastrerad och dom trodde det var analblabla bla..vet ej vad det heter men det var det inte i alla fall..men syptomen på det är att dom skall slicka sig och kasa men det är inte heller akut problem sa dom till mig....

• NoomiNoomi

Nu har jag haft en liten fajt med missen. Snodde in henne i en handduk och gav henne en avmaskningstablett. Kisse vad måttligt road om jag säger så men men ett måste tyvärr.Hon ska ha en till imon och på onsdag. Vi får se om det blir bättre av det.

Svar på tråden Slickar sig i rumpan hela tiden