• Dilan

Liten hund haltar

Hej!

Jag ska till veterinären med min hund, men tänkte bara dela med mig här och se om ni har en aning vad det kan handla om.

Jag har en liten blandras hund  75% bichon och 25% papillon. född 09.
    En liten tid har hon markerat på ett framben.
    Hundar visar ju oftast inte att dom har ont, så det är svårt att bedömma henne.
    Oftast är hon helt bra, ibland kan jag se henne börja gå lite stötigt, och jag har kollat på benet och vipps så slutar hon..
    Hon verkar inte ha ont, hon är lika busig som vanligt och springer och leker och även efter det visar hon ingenting, den är bara vissa gånger vi är ute som hon markerar.

Hon har gått ganska långa regelbunda promenader, kanske är hon överansträngd?

Vad är eran teori?

• Svar på tråden Liten hund haltar
  • marla333

har en bichon havanais som också haltade, på ett bakben ibland. bra att du ska kolla upp det, för min hund hade problem med knäskålen och fick operera. `
    även om de inte visar att de har ont så kan det vara nåt allvarligt. men samtidigt kan hundar också få mindre problem, stukning, vrickning eller bara överansträngd som du skrev. hoppas det är nåt litet problem som lätt kan åtgärdas!

prövat att stretcha hunden efter promenader? 

• totheright

Massage är super för hundens muskler. alltid bra :)

• fredsdottir

Jag har en Border Collie hane på 10 månader som blev opererad häromdagen för osteochondros, (OCD). Det började också rätt otydligt med perioder av hälta som sedan försvann och sen kom tillbaka. Hans OCD sitter i bogleden, vilket är bra eftersom prognosen ser bra ut. Detta är dock ngt som uppstår för att de växer för fort i valpstadiet från 5-9 månaders ålder, så har din hund inte haltat innan är det nog INTE det som är felet! Kanske kan vara bra o veta vad som inte är fel oxå...=)

• dezibel

Åk och röntga så får du svar! Väntar man för länge blir det oftast bara värre och en halt hund ska promeneras lugnt i koppel, alltså inget bus och skuttande.

• trohoppkärlek

det var för att det var kallt ute och snö, hundar kan få som köldkramp.
    skönt att de inte var nått allvarligt :)

Svar på tråden Liten hund haltar