• PrincessOfIce

Blåsig balkong + jättevarm sommartid.

Bor i en lägenhet väldigt nära toppen på ett berg nära vatten. Nu är det så att det blåser väldigt mycket här så det knappt går att sitta på balkongen.
    och sommartid blir den en bastu när det är vackert väder då solen kommer dit runt 12 och stannar tills solen går ner.

Detta orsakar att det även blir bastu i lägenheten och inga blommor överlever här och vi ligger och flämtar tills solen gått ner.

Har funderat på att glasa in balkongen men är lite tveksam på kostnaden samt att det kanske blir ännu varmare då?

Behöver idéer på hur jag kan göra.

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Svar på tråden Blåsig balkong + jättevarm sommartid.
  • Maisie

Vi hade en inglasad söderbalkong och den var obrukbar sommartid. Nu så låg vår balkong väldigt vindskyddad så även om den gick att öppna även på den ena sidan så blåste det för lite. Däremot så blev det lite svalare i lägenheten (och mycket mörkare) om man hade rullgardinen nere dagtid på sommaren.

Om det går att öppna ordentligt så går det nog bra att glasa in men då bara för att skydda mot vinden under vår och höst för inglassad balkong och sol är varmt.

• PrincessOfIce
    Maisie skrev 2012-01-19 07:51:19 följande:
    Vi hade en inglasad söderbalkong och den var obrukbar sommartid. Nu så låg vår balkong väldigt vindskyddad så även om den gick att öppna även på den ena sidan så blåste det för lite. Däremot så blev det lite svalare i lägenheten (och mycket mörkare) om man hade rullgardinen nere dagtid på sommaren.

Om det går att öppna ordentligt så går det nog bra att glasa in men då bara för att skydda mot vinden under vår och höst för inglassad balkong och sol är varmt.

Jag har tyvärr ocås så att min granne under kedjeröker så det går knappt att vädra. Ska undersöka lite om det där med öppningsbar inglasning.

Tack.
    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
Svar på tråden Blåsig balkong + jättevarm sommartid.