• Loreena

Bikarbonat mot svarta kakelfogar?

Är det någon här som provat att göra en blandning av bikarbonat, potatismjöl och vatten för att ta bort svarta fogar i badrummet? Man ska tydligen kunna smeta ut det och låta det verka över natten och sedan bara spola bort. Någon som provat? Vi ska till att flyttstäda snart och kakelfogarna är kolsvarta (badrummet är från 50talet) urk! Jag har ingen lust att skrubba halvt ihjäl mig inne i badrummet i den här gamla hyresrätten när det eg. skulle behövas en helrenovering av badrummet. Fogarna såg sunkiga ut redan när vi flyttade in.

• Svar på tråden Bikarbonat mot svarta kakelfogar?
  • LilaRos

Jag har inte provat.. Men det låter lockande! Jag hade dock samma problem när jag flyttstädade senast.. Svinto funkade kanon! Behövde inte gnugga alls mycket.. Repade kanske kaklet lite.. Men de var redan så gammalt och slitet ändå så det blev bara finare

• Sale

Det finns fogfärg i byggbutikerna som du kan köpa och bara måla över med =)

• Loreena
    Sale skrev 2012-01-19 19:21:19 följande:
    Det finns fogfärg i byggbutikerna som du kan köpa och bara måla över med =)
    Äsch, det är ju en hyresrätt.. så det får hyresvärden göra isof. Det hör till renovering och inte till städning enligt min mening.
  • Ensan

Följer detta med spänning... Skulle också uppskatta ett "mirakelmedel"!

• Triple Trouble

Köp Fogrent på närmsta byggvaruhus, spraya på och låt verka ett tag. Ta en tandborste och gno lite.

Som nytt!!

Kostar typ 70 spänn kanske.

• Sale

Jag har aldrig hört någon som städat fogar däremot målat över, men visst om du tyckte att den lilla kostanden var för mycket och istället skrubbar dag och natt så visst...

Svar på tråden Bikarbonat mot svarta kakelfogar?