• maadicken

Billigt boende i närheten av Astrid Lindgrens värld? Tips tack!

Två halvfattiga ensamstående mammor åker med sina två söner i mitten av maj. Billigast möjliga boende för två nätter sökes. Gärna lite andra tips på bra matställen osv

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Billigt boende i närheten av Astrid Lindgrens värld? Tips tack!
  • Miss Cee

Vad menas med "i närheten"??
    GÅngavstånd?
    Bussförbindelse?
    20 min med bil?

• A85

Jag har för mig att campingen som tillhör ALV inte speciellt dyr.
    Vi bodde i en campingstuga med kokplatta och rinnande vatten men utan toalett. Funkade perfekt!
    Annars är det ju ännu billigare att tälta.

• hella82

min sambos föräldrar bor 2 mil utanför vimmerby, vi bor alltid gratis hos dem ;)
    men ska höra med sambon om han har några tips och så skriver jag in dem här isåfall.. vet att när man åker runt där står det ofta "rum uthyres" lite här och där. har ni bil?

melker 080101 och buffis bf 120525
  • maadicken

Helt okej med lite avstånd. Vi har bil Men inte mer än kanske 30 min.

Campingen har vi kollat, men vi vill nog gärna ha toalett på rummet eftersom vi har två 5 åringar med.

• hysteria

Vi åkte på lågsäsong och bokade sent (rabatt) och då kostade 595 för 2+2 barn med stuga 1 natt och inträde till parken 2 dagar. Tror knappt man kan komma undan billigare.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • maadicken

Micro: Vart var det? På campingen?

• Marsflickan78

Förra året bodde vi på Pippis Sommarhotell, de har nu bytt namn till Smålandsbyn. Vi hade ett rum med toalett. Kolla in på www.smalandsbyn.se

Ligger ca 2km från ALV. 

• hysteria
    maadicken skrev 2012-01-18 21:16:05 följande:
    Micro: Vart var det? På campingen?
    Ja, och det är inte så långt till toaletterna, och det är lite skog bakom stugorna om barnen blir akut kissiga på natten.
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Purlan

Men det finns ju stugor som har toalett också och de är ju inte jättedyra med tanke på att det ingår tvådagarsbiljetter. Vet dock inte vad en extra natt kostar.

♥ Gosiga E 11 april 2009 och Fina A 13 mars 2011 ♥
  • Dixie

vi bodde på Oxgården i somras - gångavstånd till ALV.

• Sommarpresent

Första gången jag var på ALV (1994) så hyrde vi rum i källaren hos en familj i Vimmerby. Två rum hyrde de ut i källaren och det fanns en toa/dusch också som de som hyrde rummen fick dela på. Tror att det var via Turistbyrån vi fick tag på detta? Kommer inte riktigt ihåg...

• maadicken

Tack för tipsen! Vi ska kika och bestämma oss till veckan

• ninan

Vi har bott här flera gånger: Vimmerby camping Nossenbaden som ligger otroligt vackert vid en sjö och nära ALV! Boka rum i den s.k "Alphyddan", be att få rummet på övervåningen med balkongen, så fint att sitta där på kvällen med utsikt över sjön! Trevligt ställe! http://www.nossen.nu/rumr-se.html
    Det finns ju också vandrarhem i Vimmerby, vi har bott på det också men alphyddan är charmigare!

• ninan

Glömde säga att toan finns alldeles utanför rummet och på bottenvåningen i huset finns ett kök som man kan fixa eget käk i!

• falun
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Billigt boende i närheten av Astrid Lindgrens värld? Tips tack!