• Anonym (grov mjäll?)

ACO dubbelverkande mjällschampo fungerar eller ej?

Under de senaste 2-3 månaderna har jag lidit av klåda och irritation i hårbottnen och har även blivit "knölig" i hårbottnen. Ibland kan jag dra loss flagor som är gul-färgade och jag läste på google att det kan vara grov/fet mjäll. Vilket jag tror att det är också. Har beställt hem ett schampoo från apoteket som heter "ACO Special Care Dubbelverkande Mjällschampo" och undrar om det är någon av er där ute som varit med om undegär samma sak och tycker att det schampoot fungerar? Eller om ni helt enkelt har andra tips att höra mot min äckliga hårbotten... Kram!

• Svar på tråden ACO dubbelverkande mjällschampo fungerar eller ej?
  • Anonym (:-))

Jag har använt det och funkade jättebra för mig! Värt att prova verkligen!

• Anonym (grov mjäll?)
    Anonym ( ) skrev 2012-01-18 21:39:49 följande:
    Jag har använt det och funkade jättebra för mig! Värt att prova verkligen!
    Åh är det sant? Skrattande Hade du också skorpig hårbotten och det hjälpte verkligen? Skrattande

Japp, ibland känts nästan som psoriasis och kliat som.. hell!!
    Så jag blev glatt överaskad över resultatet plus att det inte är dyrt! 

• Anonym

Rekommenderar starkt ett annat schampo som funkade bättre för mig! Då jag har diagnosen lindrig psoriasis enbart i hårbotten. Fick stora hål i huvudet som sedan blev sårskorpor och kliar som tusiken!  

• Anonym (grov mjäll?)
    Anonym ( ) skrev 2012-01-18 22:26:26 följande:
    Japp, ibland känts nästan som psoriasis och kliat som.. hell!!
    Så jag blev glatt överaskad över resultatet plus att det inte är dyrt! 
    Åh gud vad skönt! Hoppas att det har samma effekt på mig! Glad Hur lång tid tog det innan det började verka? Mitt kommer förhoppningsvis på fredag! Glad
  • Anonym (grov mjäll?)
    Anonym skrev 2012-01-18 22:30:39 följande:
    Rekommenderar starkt ett annat schampo som funkade bättre för mig! Då jag har diagnosen lindrig psoriasis enbart i hårbotten. Fick stora hål i huvudet som sedan blev sårskorpor och kliar som tusiken!  
    Jag har inga hål, men fläckvis med gul-aktiga skorpor som drar med sig mängder av hår när man pillar loss dem... Vidrigt! Tack, ska testa det schampoot om det jag beställde inte fungerar! Glad
  • Anonym (grov mjäll?)

Någon mer? Glad

Anonym (grov mjäll?) skrev 2012-01-18 22:41:23 följande:
    Åh gud vad skönt! Hoppas att det har samma effekt på mig! Glad Hur lång tid tog det innan det började verka? Mitt kommer förhoppningsvis på fredag! Glad

Två tre dagar. Kliade mindre redan efter första omgången på jmig!
  • Anonym (grov mjäll?)
    Anonym ( ) skrev 2012-01-19 16:47:56 följande:
    Två tre dagar. Kliade mindre redan efter första omgången på jmig!
    Underbart! Skrattande
Svar på tråden ACO dubbelverkande mjällschampo fungerar eller ej?