• Anonym

Varför finns inga bra katthem i Luleå???

Vill bara höja ett varningens finger ang. ett kombinerat katt- och hundhem/dagis som finns strax norr om Luleå. Har två katter som jag lämnade in där för familjen skulle åka utomlands i en vecka. Katternas byggnad var rätt gullig och mina katters bur var av hygglig storlek. Ett fåtal meter bort fanns till byggnad som var en hundgård där hundarna gläfsade konstant. Jag lämnade egen kattmat på stället och åkte därifrån med en klump i magen.

När jag hämtade katterna en vecka senare var de i en betydligt mindre bur än den första (mindre än 1 kvm) och såg extremt stressade ut. Ägaren skyllde burbytet på att mina katter ville ha fönsterutsikt som den buren hade. När jag kommer hem visar det sig att min ena katt fått magproblem och är extremt lös i magen. Åker till veterinären som säger att katten måste sättas på specialfoder så att inte magproblemet ska bli permanent och att problemet mest troligt är stressrelaterat. Självklart köpte jag det dyra specialfodret och som tur var så ordnade sig magproblemen, men jag kom fram till att det katthemmet kommer jag aldrig mer nyttja.

Varför har ingen i Luleå förstått att katter är lugna och harmoniska djur som inte vill ha gläfsande hundar i närheten. Jag har inte lyckats hitta nåt bra katthem som inte även sysslar med hundar. Eller har någon förstått detta men jag har inte lyckats hitta dom?

Svar på tråden Varför finns inga bra katthem i Luleå???