Hur mycket köttfärs?
Hur mycket köttfärs går det åt till 20 pers? Jag funderar på att göra tacobuffe. Jag har egentligen 3 rätter att välja mellan; tacobuffe, pastasallad eller paj. Vilket är smidigast att göra?
Hur mycket köttfärs går det åt till 20 pers? Jag funderar på att göra tacobuffe. Jag har egentligen 3 rätter att välja mellan; tacobuffe, pastasallad eller paj. Vilket är smidigast att göra?
Pastasallad är smidigast...tycker jag då....
Blanda ihop pasta o själva sallad o lägg resten i olika skålar så får gästerna ta själva det de vill ha i...
Räkna ca 150 gram / person. Jag skulle lätt satsat på några olika pajer med sallad till. Pastasallad känns 80-tal tycker jag
och tacos äter folk varje fredag verkar det som (här på FL iaf
)
På www.receptsamling.nu finns massor med bra pajrecept!
Hur många pajer behöver jag till 20 pers? Paj är gott, men lite svårt att få många varma samtidigt med en ugn och en micro.
räknar man itne med 100g per person. ungefär..
Pastasallad behöver ingen uppvärmning men köttfärs o paj gör oftast det...
om du gör 1 paj hur många räcker d till?
sen har du la sallad och bröd till..
1 paj-5pers
4 pajer -20 pers. kanske 6 pajer så de räcker..
om man tänker att vissa är killar och de kan ju äta haha...
100g per person om man räknar efter hälsorekomendationen men folk brukar vilja äta mer än det. Jag skulle ha köpt jätte mycket typ 3kg för att vara på säkra sidan. Det som blir kvar kan du ju göra tacopaj och stoppa i frysen!
Varför inte göra Tacopaj i långpanna o sen slänga in två såna i ugnen på varmhållning??
Pastasallad blir i vart fall jag skitgrinig av om det serveras. *S* Skitäckligt med kall pasta jö. Då åker vi alltid vägen om nåt snabbmatställe på vägen hem.
Fast då kanske dui nte behöver göra så mycket iofs...
Räknar man 2-3 tacoskal/bröd per person?
Nja, omdet e vanliga som e svåra att få i nåt i hade jag nog räknat på föer.
men omdu köper tubs så 2 det nig 2/person.
Hårda skal mättar inte på samma sätt som mjuka bröd....dvs man äter mer av hårda...tippar jag på iaf....
Majsan: Tacopaj i långpanna låter jättebra!! Har du ett bra recept just för långpanna??
Ja hellre mjuka eller Tubs som finns, de e som små skålar. Får plats ganska mycket i om man jämnför med ett vanligt skal.
Men pastasallad så som Lola sa verkar okså vara bra.
Om du tar tacobuffén kan du ju även köpa nachos och ha en skål, och små tortillas, så finns det ju lite olika att välja på.
blekinge
Jag har tyvärr inget recept eftersom jag brukar improvisera..Men jag gör vanligt pajskal, som jagh sen fyller med tacokryddad köttfärs, cremefraiche o lite annat smått o gott som jaggillar. Sån där ostdip som man kan värma är en höjdare att lägga i, o så jalapenos..
Men sök på altavista på Tacopaj, så kanske du hittar något??