• Sockersmulan

Kan hon heta Inga?

Hej.
    Vi behöver er hjälp med namnvalet till vår dotter. Vi har funderar nämligen på om hon ska heta Inga. Vi tycker det är ett gammalt, fint och "mjukt" namn som ändå verkar vara ovanligt på bebisar idag. Samtidigt är det lite udda och kan ge en del knasiga associationer.

Så vad tycker ni? Skulle bli jättetacksam om ni skriver vilka associationer ni får till namnet, både positiva och negativa. Eller andra synpunkter på namnet Inga.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kan hon heta Inga?
  • Philippa

Ser en gammal kvinna framför mig.... nej, jag gillar inte namnet....

• Esmiso

bara jag som får associationer till frigjord svenska? (porrskadad??)

• Suri

Ja det kan ni. Inga är jättegulligt! Sonens bästa kompis heter Inga-Lisa. Min son har ett namn som många först ställer sig mycket tveksamma åt, men när man känner honom så är det självklart.

• Lily38

Ja varför inte?? Det är ju eran dotter o tycker ni det är fint så kör på det tycker jag!! Spelar väl ingen roll vad alla andra tycker Flört? Alla har vi ju olika smak Glad....

• sys

Även gamla människor har varit nyfödda. Det är många som glömmer det!

Jag tycker att Inga är jättefint! Och det är väl bara bra om barnet får ett lite ovanligare namn? Så blir det inte NN S, NN P och NN K i en klass bara för att föräldrarna inte vågade vara lite frigjorda... ;)

Porrskadning? Allt beror på hur man själv känner det, jag har sett värre namn här på FL och har min egen association till vad som är porrnamn...

we begin our lives when we die
Svar på tråden Kan hon heta Inga?