• Anonym (rädd)

Mens varannan vecka! :-(

Hej.
    Har börjat blöda med ojämna mellanrum. Har haft en menscykel på cirka 35 dagar så länge jag haft mens (utom under ett år då jag åt p-piller). Slutade med p-piller i juni förra året för att jag och min sambo nu vill försöka få barn och hade efter det regelbundna menstruationer fram till november. Vi är båda 22 år.

I november fick jag en mycket sparsam blödning under tiden för ägglossning under tre dagar. Trodde att det ev var en ägglossningsblödning.

I slutet av december fick jag återigen blödning under tiden för förväntad ägglossning men den gick aldrig över! Det var som sparsam spotting i fem dagar och sedan blev det som vanlig mens i fyra dagar.

Endast sju dagar efter att den mensen tog slut började jag småblöda IGEN och nu är det som vanlig mens igen sedan igår. Vad kan det vara för fel? Är inte gravid. Jag är jätteorolig!

• Svar på tråden Mens varannan vecka! :-(
  • Jenny Barnmorska

Hej!

Det brukar bero på obalans i hormonerna. Jag tycker du skall ringa och rådgöra med gyn.

Mvh Jenny

• Anonym (rädd)
    Jenny Barnmorska skrev 2012-01-19 14:37:05 följande:
    Hej!

Det brukar bero på obalans i hormonerna. Jag tycker du skall ringa och rådgöra med gyn.

Mvh Jenny

Tack för snabbt svar!  Jag har ringt och pratat med gyn och de ville att jag skulle kolla så det inte var en klamydiainfektion som legat latent sen innan vi träffades (eftersom ingen av oss testat oss innan vi blev tillsammans...). Så jag ska vänta på svaret på det provet och sen ringa tillbaka. Men vad gör man åt hormonobalans i så fall?
  • Jenny Barnmorska

Det brukar rätta till sig självt efter några månader. Om det inte gör det kan du behöva ta lite extra hormoner för att få tillbaka din mer regelbundna cykel. dessa skrivs i så fall ut av en gynekolog.

• Anonym (rädd)

Tack för svar! Har fått tid hos gyn nu nästa vecka men dina svar har verkligen lugnat mig:)

Svar på tråden Mens varannan vecka! :-(