• mamaleona

nån som sover i skilda rum? varför ?

Finns ni? Vi gör det ibland, när jag skall upp till jobbet 7 o jobba 14h. Orsak - han snarkar. Och jag menar S N A R K A R....det är så otroligt så man blir helt rabiat, förbannad. Alltså jag vaknar o vänder på honom ca 5-6ggr / natt, hinner just somna in igen o så hör ja hur han vänder sig till ryggläge åter. Jag skulle kunna strypa människan nattetid. Har alltså gått så långt att han sover i annat rum 1-2nätter i veckan då jag skall upp 6 o jobbar långt skift. Jag ORKAR helt enkelt inte annars. Anser att han flyttar på sig pga han kan sova varsomhelst, typ på toagolvet medan jag är såå känslig i min sömn o vaknar av minsta ljud. Har nån annan de så här? Deet är ju ingen ide i att ligga o vara arg o i princip hela dagen går till att vara förbaskad...

• Svar på tråden nån som sover i skilda rum? varför ?
  • sweasmamma

japp . vi sover oftast i skilda rum då jag snarkar något sååå förbannat =) vet dock att jag har brosk i näsan som ska op bort men tills då så behöver ju min kära make sin sömn =)

• Meinu

Sätt på honom en ryggsäck. Då kan han inte vända på sig.

• April barn
    Meinu skrev 2012-01-19 18:22:19 följande:
    Sätt på honom en ryggsäck. Då kan han inte vända på sig.

Nej vi sover tillsammans skulle inte vilja sova på olika ställen. Sambon snarkade något otroligt innan han opererade bort halsmandlarna vaknade ofta av det på natten...

Jag vet att min mormor och morfar sover i olika rum just pga snarkningen, men de har inte hittat varför han snarkar så högt så de har gjort det säkert tio år nu :)
    MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • lovely lady

samma problem, har inte sovit ihop på 8 år (totalt 11)

son -06, dotter -09, dotter 30 juli -11
  • Maja1980

Ja, ibland.
    Oftast har det berott på att lillan vaknar flera gånger på natten och jag inte vill störa maken. Vid de tillfällen är det jag som sover i dotterns rum, där det finns en gästsäng. Men ibland har det hänt för att de ene är sjuk och behöver få snörvla fritt om natten, utan att störa den andre.

• mamaleona

De tråkiga är att han liksom tar illa upp o verkar "sur", drar demonstrativt bort täcket ur sängen o smäller fast dörren, liksom för att visa hur sk.t han tycker om saken o att jag är elak. Men va f.n, ska ja inte få sova då eller???

• Millakilla

Det händer att vi delar på oss av samma anledning som de flesta, snarkningar... men oftast sover vi tillsammans för jag går o lägger mig och somnar tidigare. 

• pigglet

Under småbarnsåren sov vi sällan i samma rum. Finns liksom ingen anledning att båda går omkring helt förbi av sömnbrist - bättre dela på sig och turas om att sova.
    Maken har nu sovit i förrådet sedan jul typ, pga hosta. Vi har inga problem med att dela på oss, huvudsaken att vi får sova så mycket som möjligt. 

• cattitude

Japp vi gör det med, den ene snarkar mer än den andra men det är bara jag som irriterar mig så pass mycket att jag måste flytta på mig till slut, jag står ut då länge jag pallar. Jag hade inte bekymmer med hans snarkningar innan vi fick barn

• Immunbristmamman

Vi sover i skilda rum. Han kan sova varsomhelst så han somnar oftast i vardagsrummet på kvällen och blir sen kvar där. Han snarkar så förbaskat så det är omöjligt att sova, trots att jag tar medicin för att sova! Trist, men han får ingen hjälp från sjukvården, har varit på utredning. De ger honom kortisonspray och säger att han ska gå ner i vikt. Han pendlar i vikt och använder inte kortisonsprayet av nån anledning. Han snarkar oavsett hur han ligger ohc hur många eller få kuddar han har. 

Svar på tråden nån som sover i skilda rum? varför ?