• Bellaaa

Normal,mullig eller tjock med mina mått?

Hej!

Nyfiken över vad ni tycker/tänker när ni hör min längd,vikt och mått.

Here Goes

Är en tjej på 21 år..

Längd : 170 cm
    Vikt : 73,5 kg
    Midjemått : 79 cm (där jag är som smalast)
    Höftmått : 94-96 cm (där jag är som tjockas)
    Stussmått : 100 cm =(

Så vad tänker ni? normal,tjock eller mullig?
    Anledningen till frågan är att  jag tycker att jag skulle behöva gå ner ca 8 kg till.
    Jag har precis lyckats gå ner ca 30 kg.:)

Tacksam för svar!! 

• Svar på tråden Normal,mullig eller tjock med mina mått?
  • Nemiia

Jag skulle nog säga mullig men det låter ändå som att du skulle a fina kurvor

• Etrangere

Tycker du låter helt underbar med de måtten!

• Hoppfull84

själv är jag 170 och väger numera 70kilo igen (vägde 90pannor när vi kom in på förlossningen, men det mesta försvann rätt fort efteråt). personligen skulle jag vilja ner på 65 kilo och bygga lite mer muskler för att känna mig "smal" enligt mina mått. men känner mig inte heller fet nu, lite fluffig skulle jag nog kalla mig själv (= de där sista 5 kilona kan gärna få trilla av men gråter heller inte om de blir kvar, lite fluff kan man leva med!

• Trasdockan Ler

Mullig i min värld...

• Lavish

Ja du verkar ha ungefär liknande mig, jag är lite kortare och väger lite mindre. Däremot har du betydligt större midja, vet inte hur det går ihop. Men jag tror att du är normal åt det mulliga hållet.

Dvs definitivt inte spinkig men inte överviktig heller.

• läckerbit

Har du precis tappat en massa i vikt kommer det väl att ta ett litet tag innan vikten stabiliserar sig. Många går ju ner några kilo till då, utan att det egentligen är meningen. Jag tycker att du absolut kan vara nöjd med de måtten, men beroende på hur du gått ner i vikt (har du tränat mycket eller i huvudsak koncentrerat dig på kosten?) kan du ju bli mer nöjd med kroppen om du är i form fysiskt. Så lite lagom med träning, gärna inklusive lite styrketräning om du inte redan gör det.

• Loa

Otroligt bra gjort att gå ner 30 kg! Jag håller med vad någon annan skrev här, normal mot det mulliga hållet. Men med tanke på måtten låter det som att du har fantastiska former!
    Jag kan dela med mig av min filosofi. Jag ligger alltid ett par kilo under vad som är min okej-gräns. På så vis har jag alltid något kilo att gå på när det blir mer onyttiga perioder.

En annan sak jag vill dela med mig av är att "smal" inte är något att eftersträva. Efter att jag fått mina barn rasade jag i vikt. Är 173 cm och vägde som minst 58 kg men låg ganska stabilt på 60 kg. Nu väger jag 64-65 kg. När jag ser bilder på mig vid den tiden då jag var så smal ser jag verkligen vad vackert det är med lite former!!! Jag vill aldrig bli så smal igen även om jag trodde det tidigare.   

Svar på tråden Normal,mullig eller tjock med mina mått?