Lättstött, snarstucken?
Min bonus är så lättstött! Hon är tretton år och åldern kan ju vara en faktor, men hon har alltid varit så (så länge jag känt henne). Det är inte bara när jag säger till när hon gjort något dvs ta en tillsägelse, utan även mamma, pappa mfl. Nu är det väldigt sällan jag säger till henne men när det händer så kan hon sura i timmar! Ja ibland till nästa dag! Hon har även kommit hem och varit helt förstörd för att hennes mamma sagt till henne. Men det som är intressant är att hon i sin tur anser att hon får tillrättavisa andra och påpeka deras fel och brister. Hur kommer man tillrätta med detta? Nu ska man ju inte jämföra, men vårt gemensamma barn kan och säger vi ju till utan problem. Det blir visserligen argt eller ifrågasätter ibland, men det går fort över! Då är allt som vanligt igen. Det är som om bonus vill vara perfekt och när hon får en tillsägelse så bryter hon ihop för att hon inte är det. Pappan brukar prata med henne iblan efteråt, men det hjälper inte. Det blir samma sak nästa gång