• Jonny 501

    En bok för barn i missbruk eller varit i missbruk

    Hej jag heter Jonny Karlsson, jag är 34 år gammal och bor i ystad i skåne med min lilla familj bestående av min fru och mina två små underbara barn. Jag kommer ursprungligen från uppsala. Mitt liv har i stort sett gått ut på jagande och drickande av alkohol, jag har varit hemlös och varit riktigt i botten. Jag är både barn till alkoholist och har själv missbrukat alkohol under lång tid, jag var 13... år när jag var en renodlad alkoholist och inte förän jag var 30 år fick jag ett uppvaknande och insåg hur snett livet har varit. Jag har skrivit en barnbok för barn som växer upp med föräldrar som har missbruks problem eller som har levt i en familj med missbruk. Jag saknade en sån bok för att på ett enkelt sätt kunna förklara för mina egna barn vad som pågick och varför pappa var borta på sjukhus. Först började jag skriva på en bok om mitt liv, men slutade med att jag gjorde en barnbok till att börja med, för jag känner att det är viktigt att kunna förklara för små barn vad som försigår. Många barn som växer upp med föräldrar med alkohol problem är ju i stort sett lika medberoende som din partner och gör allt för att skydda familjen.Alkoholismen är en vanlig folkskjukdom i dagens samhälle, och är snart lika vanligt som diabetes, men det är skamfyllt och ska gärnas tystas ned, vilket är dumt eftersom jag tror att många barn växer upp med alkohol och får lära sig att det är inget man pratar om. Med den här boken vill jag lyfta på locket och låta det komma ut, det är inte skamfyllt och sköter man sin sjukdom så mår man bra, precis liknande diabetes att äter du rätt så mår du bra.. Ni kan antingen beställa den direkt av mig eller via adlibris.se eller på bokrondellen.se boken kom ut den 17 januari 2012 och sålde 40 exemplar på 4 timmar. Är du intresserad av en bok så kan du klicka på länken nedan, faktura går att ordna för företag.
    http://hjalpminpappa.wordpress.com/
    Mvh
    JONNY KARLSSon


     

Svar på tråden En bok för barn i missbruk eller varit i missbruk