• Freja0811

Skickat med Schenker - paketet ej lämnat ombudet! Hjälp!

Vet ej om detta är under rätt kategori, men strunt samma.

Till problemet!

Jag hade en auktion på tradera, jag skulle stå för frakten, personen som vann ville att vi skulle skicka med Schenker och för mig spelar det ingen roll.

Lämnade in paketet i måndags - får mail om igår av personen som vann att det inte kommit, hen hade kollat och det har inte ens lämnat ombudet.

Jag fick aldrig någon lapp av ombudet att jag lämnade in det, men det står på Schenkers hemsida att jag har det.

Vems ansvar är det då? Behöver hjälp så fort som möjligt. Hen är sur på mig, och säger att det är mitt ansvar.

Hämtat från Schenkers sida där man kan spåra paketet.
    INLÄMNAT PAKET 2012-01-16 13:09 Paketet är skickat av avsändaren.

FRAKT BOKAD 2012-01-16 11:48 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket.

• Svar på tråden Skickat med Schenker - paketet ej lämnat ombudet! Hjälp!
  • MHM

Schenker tar lite längre tid än posten. Om du lämnade det på måndagen borde det ha lämnat ombudet på tisdagen i samband med att dom får nya paket. 

Ring schenker och fråga så får du svar på vad som kan ha gått fel. Det borde iaf ha kommit till en sorteringsterminal nu, annars kanske det har slarvats bort. 

• Freja0811

Jag får göra det, får gå till ombudet och höra, jag kan ju visa att jag har lämnat in det för det står det ju på sändningsnr.

Kan ju hoppas på att det bara hamnat lite undan eftersom det var ett litet paket, annars får jag anmäla det till Schenker.

• Lucky76
    Freja0811 skrev 2012-01-20 07:54:44 följande:
    Jag får göra det, får gå till ombudet och höra, jag kan ju visa att jag har lämnat in det för det står det ju på sändningsnr.

Kan ju hoppas på att det bara hamnat lite undan eftersom det var ett litet paket, annars får jag anmäla det till Schenker.
    Ring oss och uppge paketnumret så hjälper vi dig Skrattande
  • Dripknot

TS

Varför fick du inte nåt kvitto av inlämningsstället på att du lämnat in ditt paket? Verkar ju inte alltför seriöst anser jag...

Jag gick på Tvins reklam för superduperBH:ar i form av Aire Bra. Kunde inte ha skiten så fick skicka tillbaka bums. Skickade med Schenker. Fick kvitto.

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Erin

De har ju "blippat" paketet med paket-scannern, annars skulle det inte stå "paketet är skickat av avsändaren". En del små inlämningsställen har hämtning bara 1 ggr i vecka. Vänta 2-3 dagar och se om det inte kommer upp en text "paketet passerar sorteringsterminal" eller något liknande.

Svar på tråden Skickat med Schenker - paketet ej lämnat ombudet! Hjälp!