• Hjärtegulle

Gravid kan inte äta!

Är gravid i v 8 och kan verkligen inte äta mat. Så fort jag tänker på vad jag ska äta så får jag kväljningar av bara tanken. Det som går ner är fil och flingor några ggr om dagen. Är rädd att jag ska äta för lite så det blir något fel på den i magen. Vill verkligen äta men de går inte. Nån som vet om den klarar sig bra på filen jag får i mig?

• Svar på tråden Gravid kan inte äta!
  • RocketQueen

Antagligen så är det övergående, de första tre månaderna åt jag i stort sett bara special K eller möjligtvis stuvade makaroner, allt annat vände sig i magen. Men sen en dag så försvann illamåendet och nu kan jag äta allt som jag behöver. Så stressa inte upp dig för mycket, prova att ta Postafen som finns på Apoteket och se om det hjälper mitt illamåendet.

• marla333

mår också illa och vill inte äta annat än fil och rostade mackor. oboy och cola går bra att dricka. oroar mig också för att jag inte äter bra, inga vitaminer eller nyttiga saker.
    vindruvor brukar jag äta, men de väger väl inte upp allt annat jag hoppas över...

hoppas också att detta ska ta slut! vill inte äta tabletter hela tiden, det kan ju inte heller vara nyttigt, men om man äter åksjuketabletter,  mår man så pass bättre då att man kan äta vanlig mat?

• OrdinaryMe

Vecka 9 här, jag lever mest på rostade mackor, fil och te! Äpplen går ner åxå... Var likadant förra grav, tänker ringa och boka läkartid så jag får lergigan comp! Det hjälpte förra gången! Ditt barn tar inte skada av att du får i dig så lite nu i början, barnet ser till att få den näring det behöver, men det är ju synd om du ska behöva bli helt sänkt! Prata med din bm eller läkare om ev medicin om inte receptfria postafen hjälper!

• Mynta

Ät vad du kan, bara du får i dig något. Har i perioder levt på turkisk peppar, Piggelin och apelsinjuice och både 4-åringen och bebisen i magen verkar hyfsat normala.

• Karriis

Vecka 5-7 här, åt som en gris förra veckan och nu vill jag bara spy på allt.
    Ska prova köpa drickyoghurt idag och se om det hjälper ;)

• RocketQueen

Åksjuketabletter hjälper för många, för mig hjälpte det i början. Så att jag iaf kunde äta någorlunda ordentligt men sen slutade dom verka, men det är värt ett försök.

• madde93

vad skall man undvika att äta när man är gravid? 

Svar på tråden Gravid kan inte äta!