• Anonym (undrande)

Privat kvinnoklinik i Borlänge-Falun?

Hej tänkte höra här om någon vet om det finns någon privat kvinnoklinik i Borlänge eller Falun.
    Det finns ju en kvinnoklinik vid falulasarett men gör de privata vul?
    hört om något utanför Falun också men vet inte om det stämmer. Någon som vet? tacksam för svar :)

• Svar på tråden Privat kvinnoklinik i Borlänge-Falun?
  • Anonym

Det finns en privat gynekolog i Bjursås som jag har för mig gör VUL, du kan googla på det. Annars är min erfarenhet att Kvinnokliniken på lasarettet tar emot för VUL om du ringer och säger att du är orolig tex så prova det först!

• idupur

Falu vårdcentral är en privat vårdcentral som även har gynekolog tror jag. Vi går där på BVC med vår dotter och de har sagt att vi kan fortsätta om vi skulle bli gravida igen så de har mvc iaf. Kanske det hjälper dig lite? Du kan ju alltid ringa dem o fråga, jag tror det är södra mariegatan.

• Anonym (undrande)
    idupur skrev 2012-01-21 20:38:57 följande:
    Falu vårdcentral är en privat vårdcentral som även har gynekolog tror jag. Vi går där på BVC med vår dotter och de har sagt att vi kan fortsätta om vi skulle bli gravida igen så de har mvc iaf. Kanske det hjälper dig lite? Du kan ju alltid ringa dem o fråga, jag tror det är södra mariegatan.
    tack :) hittat numret till kvinnoklinken som ligger vid falu lasarett, med gynekologmottagning så testar där först.
    Borde ju inte vara problem att få komma, främst när man betalar för sig. Får hoppas de hittar en liten lucka :) annars kanske jag letar vidare på ditt alternativ, tack så mycket.
  • Anonym
    Anonym (undrande) skrev 2012-01-22 06:03:55 följande:
    tack :) hittat numret till kvinnoklinken som ligger vid falu lasarett, med gynekologmottagning så testar där först.
    Borde ju inte vara problem att få komma, främst när man betalar för sig. Får hoppas de hittar en liten lucka :) annars kanske jag letar vidare på ditt alternativ, tack så mycket.
    De har jourtider varje förmiddag så du får säkert komma dit, lycka till!
  • Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2012-01-22 07:31:18 följande:
    De har jourtider varje förmiddag så du får säkert komma dit, lycka till!
    åh vad bra. då ska jag ringa imorgon bitti :) vet du om detta nummer stämmer?  023 - 49 21 73
    och vad det kostar ungefär, med ett privat vul :)
  • Anonym
    Anonym (undrande) skrev 2012-01-22 17:58:23 följande:
    åh vad bra. då ska jag ringa imorgon bitti :) vet du om detta nummer stämmer?  023 - 49 21 73
    och vad det kostar ungefär, med ett privat vul :)
    Japp nummer stämmer, jag tror jag betalade 300 kr... Kommer man på jourtid betalar man först efter man träffat gynekologen så de vet vad som behövdes göras under besöket.
  • Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2012-01-22 18:14:03 följande:
    Japp nummer stämmer, jag tror jag betalade 300 kr... Kommer man på jourtid betalar man först efter man träffat gynekologen så de vet vad som behövdes göras under besöket.
    ringde gyn.mott men de var genom landstinget & tyckte väl inte att det var akut, men fick en tid till måndagen veckan efter. testade även ivf-kliniken mitt i stan & fick komma in på en gång där :) supertrevliga!! kostade 300kr för ett vul. fick en bild också, allt såg bra ut så nu kan man andas ut :)
Svar på tråden Privat kvinnoklinik i Borlänge-Falun?