Carla82 skrev 2012-01-20 11:57:41 följande:
Snoppolog, haha! Nej, inte i början av sjukdomsförloppet i alla fall...men min man sökte faktiskt för att han kände en liten knöl där stor som ett riskorn först ungefär, inga andra symtom. Så det skulle vara dumdristigt att inte kolla ändå. Som sagt är det troliga att det inte är det men bättre en koll för mycket än en för lite. Vi tjejer springer ju hos gynekolog regelbundet för såna tester så fattar inte varför ni killar är så jävla envisa med att INTE gå. Som du säger är det smärtfritt och snabbt gjort och kan i vissa fall rädda liv.

Om inte annat slipper man kanske rätt lätt gå omkring med eventuell smärta, obehag och oro om man kan få rätt behandling eller en försäkran om att allt är som det ska.
Är numera stammis hos snoppologer

, har en fru som hotar med olika karatesparkar om jag inte går. Men jag har grov sjukhus fobi, livrädd för ställena.
Har haft tumör förr fast inte på kulorna, så blir mer eller mindre så illa tvungen o gå.
Men jo, rent så där annars så fegar killar för just snoppologer. Varför vet nog ingen, är snabbt o lätt. Faktiskt mer synd om er som ska kasta upp er i stolen faktiskt....Fast har varit en del pinsamma och snurriga sitser man landat i när lite oerfarna nya läkare ska kolla nere till.
Bland annat en gång då killen va osäker på vad det var, kallade in sin lika nya och unga kolega som varit på barn kirurgi o sett en och en annan konstig kula. så stod dom där o diskutera över mig som låg me brallorna nere vid knäna, och fråga om dom kunde kalla in en till som kunde kolla.
Och vips så låg man där, tre st läkare....2 unga killar som fast dom själv har pung knappt visste var sakerna ska sitta och en tant som såg för lycklig ut under deras diskution.