• Anonym (44)

Jag kan inte få orgasm längre

Under de senaste åren har jag märkt av en stor skillnad i min sexualitet. Jag har alltid älskat sex och kunnat få en orgasm genom egen onani på bara nån minut. De senaste kanske 3 åren har jag varit skitkåt veckan runt ägglossning, hur blöt som helst och jättesugen. Men resten av tiden imånaden är jag måttligt till inte intresserad alls av sex.

Nu de senaste två veckorna kan jag inte få orgasm alls, jag blir i princip inte blöt överhuvudtaget och det är SÅ frustrerande!! Vad ska jag göra? Är det mina hormoner som spökar? Är det åldern?
    Finns det något preparat att prova? Någon som varit med om liknande och har tips?

Jag vill verkligen inte leva så här! Jag älskar ju sex igentligen =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-20 10:35
    Ska kanske tillägga att jag fick barn för 2 år sen och har fortfarande regelbunden mens.

• Svar på tråden Jag kan inte få orgasm längre
  • Trivelina73

Kan det vara en hormonell rubbning? Kanske du ska kolla upp om de är så som de ska vara. 

Om din hälsa är inte förändrad, om du inte går på lugnade eller p-piller, så är det ju något sånt fel.  

Blogg, Kanske lite nyheter warja.bloggplatsen.se/
  • Janice01

Onanerar du mycket nu för att prova? Använder du bara händernar eller har du något annat?

• Anonym (44)

Nej, jag äter inga mediciner överhuvudtaget och inga hormoniella preventivmedel heller.

Funderar med på om det är bristande hormoner som typ klimakteri förvarning men jag har ju som sagt regelbunden mens och ägglossning och har fått bsrn för 2 år sen så det känns lite tidigt?

Jag blir lite rädd med, är det så det ska vara när man väl kommer in i klimakteriet? Ska man leva 40 år utan sex då????

Trivelina73 skrev 2012-01-20 10:40:30 följande:
    Kan det vara en hormonell rubbning? Kanske du ska kolla upp om de är så som de ska vara. 

Om din hälsa är inte förändrad, om du inte går på lugnade eller p-piller, så är det ju något sånt fel.  
  • Anonym (44)
    Janice01 skrev 2012-01-20 10:56:34 följande:
    Onanerar du mycket nu för att prova? Använder du bara händernar eller har du något annat?

Jag har onanerat en del ja, men ofta är det så jäkla tråkigt att jag ger upp. I går tog det EN TIMME!! till porrurfning innan jag kom. 'Det är fan inte värt besväret nästan :( Jag har alltid bara använt händerna, det funkar bäst. Jag har väl nån massagestav men inget som jag tycker är bättre än lånfingret.
  • Janice01
    Anonym (44) skrev 2012-01-20 10:59:36 följande:
    Jag har onanerat en del ja, men ofta är det så jäkla tråkigt att jag ger upp. I går tog det EN TIMME!! till porrurfning innan jag kom. 'Det är fan inte värt besväret nästan :( Jag har alltid bara använt händerna, det funkar bäst. Jag har väl nån massagestav men inget som jag tycker är bättre än lånfingret.
    Prova en rabbit, det kan inte misslyckas då!
    Oj vilken tid det tar, förstår att du ger upp i sådana fall. Men är du kåt innan du onanerar eller är det bara för vanans skull?
  • Anonym (44)
    Janice01 skrev 2012-01-20 11:14:50 följande:
    Prova en rabbit, det kan inte misslyckas då!
    Oj vilken tid det tar, förstår att du ger upp i sådana fall. Men är du kåt innan du onanerar eller är det bara för vanans skull?

Jag har en rabbit. Nja..är väl lite olika, ibland bara för att...ibland är jag kåt.
  • Anonym (44)
    Anonym skrev 2012-01-20 11:18:27 följande:
    Menopaus ?

Som saggt, har regelbunden ägglossning och mens och märker ingen alls skillnad på det. Verkar dessutom nära inpå en graviditet och förlossing, men visst det är säket möjligt,

Men vaddå`? ska man leva utan orgasm resten av livet då>? Finns det inget att göra?
  • Janice01
    Anonym (44) skrev 2012-01-20 11:59:47 följande:
    Jag har en rabbit. Nja..är väl lite olika, ibland bara för att...ibland är jag kåt.
    För mej går det nästan direkt med min rabbit, men det är skönare att smeka med handen.
    Men de gångerna du är kåt, är det inte skönt ens?
  • Anonym (okunnigt)

Man tappar inte förmågan till orgasm vid klimakteriet/menopaus. Men i sammanhanget är det inte relevant, det finns ju inget som tyder på att ts ens är i klimakteriet. Medelåldern för menopaus är fö 51-52 år.

• Anonym (44)
    Janice01 skrev 2012-01-20 12:25:04 följande:
    För mej går det nästan direkt med min rabbit, men det är skönare att smeka med handen.
    Men de gångerna du är kåt, är det inte skönt ens?
    Jo, ibland är det skönt..ibland jätteskönt men sen tappar jag fokus och ibland är det mest bara aptråkigt :(
  • Anonym (44)
    Anonym (okunnigt) skrev 2012-01-20 12:33:14 följande:
    Man tappar inte förmågan till orgasm vid klimakteriet/menopaus. Men i sammanhanget är det inte relevant, det finns ju inget som tyder på att ts ens är i klimakteriet. Medelåldern för menopaus är fö 51-52 år.

Tack! Det var ju himla skönt att höra!
    Ja, jag är faktiskt ganska okunnig om det här, tror på nått sätt att det är så långt dit...Men att acceptera ett kasst sexliv vill jag då verkligen inte när jag väl är det(och helst inte innan heller)
  • Anonym (44)

Ingen annan med tips på preparat eller erfarenhet? Det här känns så trist och jag känner mig lite halv desperst :(

• Anonym
    Anonym (okunnigt) skrev 2012-01-20 12:33:14 följande:
    Och hormonerna börjar förändras tio år innan det slutar... det håller på massor av år innan själva menstruerandet är slut. .. däremot vet jag inte om sexlusten hör ihop??
    Men 42-44 är nog en normal ålder när det börjar kännas av... man fryser/ svettas....humöret... huden.... mensen är inte klockren längre... osv.. sen håller det på ca 8 år. Sen är man i klimakteriet.
  • Anonym (44)
    Anonym skrev 2012-01-20 22:08:38 följande:
    Och hormonerna börjar förändras tio år innan det slutar... det håller på massor av år innan själva menstruerandet är slut. .. däremot vet jag inte om sexlusten hör ihop??
    Men 42-44 är nog en normal ålder när det börjar kännas av... man fryser/ svettas....humöret... huden.... mensen är inte klockren längre... osv.. sen håller det på ca 8 år. Sen är man i klimakteriet.

Ja, men jag har inga av de där symtonen. Så då får mitt första symtom vara, ingen sexuell njjutning då :(
  • Anonym (Sök hjälp!)

Det finns en bok som heter The Orgasmic Diet av Marrena Lindberg, och som handlar om att fel kost kan påverka förmågan till orgasm. Boken ger kostråd och en behandlingsplan. Kanske kan det vara något? Sedan tror jag att det här också har psykiska orsaker, dvs jag tror inte att din oro över problemet gör att du responderar vidare bra på fysiska stimuli.
    Jag tycker att du skall tala med läkare.
    Kanske har du en testosteronbrist, som i så fall kan åtgärdas.
    Lycka till!

• Janice01
    Anonym (44) skrev 2012-01-20 12:50:09 följande:
    Jo, ibland är det skönt..ibland jätteskönt men sen tappar jag fokus och ibland är det mest bara aptråkigt :(
    Då finns det ju i alla fall njutning av onanin!
    Får du bara klitorisorgasmer då? Det finns oljor som kan förstärka den känslan.
  • Anonym (44)
    Janice01 skrev 2012-01-23 08:39:34 följande:
    Då finns det ju i alla fall njutning av onanin!
    Får du bara klitorisorgasmer då? Det finns oljor som kan förstärka den känslan.

Japp, jag har övrhuvudtaget inte något penetrerande inslag när jag onanerar.
    Har börjat äta Lárgiplex (tror jag det hette) och ska se om det hjälper något. Sen är ja gpå väg mot ägglossning nu så helgens sex har varit rätt ok faktikst :) Men jag blir inte alls så där blöt som jag vill....Men orgasm har jag iaf fått...Två på lördagen och två på söndagen.

Är det nån olja du provat som du kan rekommendera? Jag såg att det fanns nån gele i samma märke som de där tabletterna jag köpt.
  • Janice01
    Anonym (44) skrev 2012-01-23 10:23:45 följande:

Japp, jag har övrhuvudtaget inte något penetrerande inslag när jag onanerar.
    Har börjat äta Lárgiplex (tror jag det hette) och ska se om det hjälper något. Sen är ja gpå väg mot ägglossning nu så helgens sex har varit rätt ok faktikst :) Men jag blir inte alls så där blöt som jag vill....Men orgasm har jag iaf fått...Två på lördagen och två på söndagen.

Är det nån olja du provat som du kan rekommendera? Jag såg att det fanns nån gele i samma märke som de där tabletterna jag köpt.
    Vad mysigt, grattis! Var det med samlag eller onanerade du fram dina orgasmer?

Jag köpte en olja på martinshop som förhöjde känslan i klitoris, vet inte vad den heter nu bara.
  • Anonym (föredetta torr)

har varit i samma sits jag men jag hittade lite medel här

Svar på tråden Jag kan inte få orgasm längre