Bo i Nyköping
Hej! Som Stockholmsbo har jag alltid känt att jag vill flytta tillbaka efter mina studier är avslutade i vår. Nu har jag dock träffat mannen i mitt liv som inte känner för att bo i en storstad då han är uppväxt på landet. Ur jobbsynpunkt har vi båda störst chanser om vi flyttar upp runt Stockholmsområdet och har då börjat kika på Nyköping. Var där en del när jag var mindre då min pappa är därifrån, har även min farfar där. Har dock inte varit där på flera år och kan inte säga att jag är väl förtrogen med staden. Så, hur är det att bo där? Är det lätt/svårt att få lägenhet? Tänker en 2a eller 3a som man kan bo i några år och trivas i. Vi känner inte att vi behöver bo mitt i centrum utan kan bo en bit bort. Har fått tips av min pappa att Bryngelstorp, Rosenkälla, oppeby och arnö ska vara fina områden, speciellt om man vill ha barn de kommande åren? Alla tips och erfarenheter är välkomnna!
Men särskilt gällande bostad, jobb tror jag vi kan ordna, är beredda att pendla till Stockholm, men då gäller det ju att kunna få en lägenhet hyfsat fort. Vi står i kö hos Nyköpingshem men ni kanske har andra tips? Hur länge ska man räkna med att få vänta i kö hos nyköpingshem för att få en lägenhet i ytterområdena?
Väntar med spänning på svar! Mvh Madelene