• avil

sonen är inte snäll på skolan!

VAD ska vi göra?
    Får höra att han slåss o beter sig illa på skolan......HUR ska vi komma åt problemet? Pratar varje dag om detta.
    Varje dag!
    Att man måste bete sig bra o man får bli arg,men då måste man hämta en vuxen o prata ut om det som sker.
    vad kan vi göra?
    VI tycker INTE det är okej,men vi vet ju inte vad som sker o vi ser de tinte.
    Snälla-tips tack. Vi vill inte att alla ska hata oss o vår son!      

• Svar på tråden sonen är inte snäll på skolan!
  • pippilångstrumpa

trivs han på skolan har han kompisar eller är det nån annan som är taskig mot honom eller att han tar efter?

• TwistedSister

Detta är ju ett problem på skolan och först och främst något som de vuxna ansvariga som finns på plats måste finna lösningar på. Vad gör de på skolan?

• avil

vad gör de? just inget tro jag.
    Finns en pojke som är MÅNGA gånger härjigare än vår son,så jag tror vår son tar efter mycket! faktiskt. fast vi pratar att man inte ska göra det.
    han trivs o har kompisar men så fort han blir arg blir han liksom jättearg o då måste han slå till de eller nåt,verkar det som .......Jag är inte där o kan inte styra upp. Han påstår at tandra gör nå mot han ,o så ger han igen ,men vad vet jag?? 

• TwistedSister
    avil skrev 2012-01-20 13:53:49 följande:
    vad gör de? just inget tro jag.
    Finns en pojke som är MÅNGA gånger härjigare än vår son,så jag tror vår son tar efter mycket! faktiskt. fast vi pratar att man inte ska göra det.
    han trivs o har kompisar men så fort han blir arg blir han liksom jättearg o då måste han slå till de eller nåt,verkar det som .......Jag är inte där o kan inte styra upp. Han påstår at tandra gör nå mot han ,o så ger han igen ,men vad vet jag?? 
    Nej men det är ju precis det, du är inte där. När vi lämnar våra barn i skolan eller i fritidshemmets omsorg för att gå till våra egna arbeten så förväntar man sig ju just det att det FINNS omsorg och vuxna som ser till att barnen är trygga, inte råkar illa ut, kan hantera konflikter som uppstår mm. Det är deras jobb och uppdrag att hjälpa din son med konflikthanteringen och skolan borde ha en handlingsplan för detta. Be att få ta del av den handlingsplanen!
  • avil

vi tycker absolut INTE detta är okej på nåt sätt.O jag är mest rädd att folk ska tycka att vi är patrask som inte "uppfostrar" vår son......fast vi försöäker verkligen!
    Testat belöningssystem,straff om de inte skött sig osv.men det funkar inte.....
    Vet verkligen inte hur o vad jag ska göra? Hur långt ska det få gå?
    Jag menar hur kul är det för de andra barnen då han slåss eller brottar ner de osv?   

• TwistedSister
    avil skrev 2012-01-20 14:17:02 följande:
    vi tycker absolut INTE detta är okej på nåt sätt.O jag är mest rädd att folk ska tycka att vi är patrask som inte "uppfostrar" vår son......fast vi försöäker verkligen!
    Testat belöningssystem,straff om de inte skött sig osv.men det funkar inte.....
    Vet verkligen inte hur o vad jag ska göra? Hur långt ska det få gå?
    Jag menar hur kul är det för de andra barnen då han slåss eller brottar ner de osv?   
    Inte kul, men heller inte speciellt kul för din son eller? Det är ju inte direkt hans fel om han har svårt att lösa konflikter, han behöver väl få lite hjälp och handledning med det då och det är knappast något du kan ge när du är frånvarande. Du får ställa lite krav på skolan här, säkerligen far också ditt barn illa av de konflikter som uppstår och sättet de urartar på. Risken finns att han även börjar identifiera sig själv som ett "problem" eller att han är "dum". 
  • pippilångstrumpa

inget drag av någon npf diagnos? absolut inget påhopp bara en undran hoppas du inte tar illa upp av frågan. 

• avil

ingen diagnos som vi vet...........aldrig kollat nåt ,inte haft anledning hittills.......
    jo,de pratade om saken o han säjer hela tiden "jag är dum,jag är en idiot" osv Känns inte bra!! 

• avil

tja,vad ska jag göra -säja till skolan att de får ha en fröken ute som kollar honom hela tiden! Så vi slipper detta!?

Svar på tråden sonen är inte snäll på skolan!