• lillensmamma

Natta barnet för middagslur

Hur gjorde/gör ni när ni slutar med ersättning eller amning när barnet ska sova under dagen ?
    Av erfarenhet somnar lillen väldigt gott och enkelt till bröstet eller flaskan
    men när detta ska bort, hur gjorde ni?! Intressant med tips.

Ha en strålande dag {#emotions_dlg.flower}

carpe diem
  • Svar på tråden Natta barnet för middagslur
  • MHM

Jag har haft kvar det tills dom slutat sova på dagen :)

• lillensmamma
    MHM skrev 2012-01-20 14:39:03 följande:
    Jag har haft kvar det tills dom slutat sova på dagen :)
    carpe diem
  • rhapsody

Jag lade mig i vår säng tillsammans med barnet och höll om det tills det somnade. Gick väldigt smidigt och var VÄLDIGT mysigt! Sedan smyger man ut när barnet vaknat. Lägger lite kuddar kring om barnet börjat krypa. Så ropa det när det vaknar.

• Drake M

När vårt barn var runt 6 månader så provade jag att lägga henne när jag såg att hon var trött, men utan att mata henne och det funkade. Det var ingen stor sak. Hon fick sedan mat direkt när hon vaknade i stället och hon accepterade det utan problem.

En del barn vill ju absolut inte släppa tutten/flaskan, men andra barn gör det enkelt, så man får prova sig fram tror jag. Vi lade ner henne i sängen och gick ut och hon somnade. Griniga dagar, fick hon somna bredvid mig på soffan. Jag bråkade inte om var hon sov, utan så länge hon sov middag så var jag nöjd

• Thursday

Min sover alla sina daglurar i vagnen eller bilstolen. Superbra. Sonen kunde man somna genom att hålla honom i famnen med nappen när han var liten, och sen la vi honom helt enkelt i sängen och gosade och sjöng.

I reject your reality and substitute my own.
Svar på tråden Natta barnet för middagslur