• Anonym (hur är där?)

Någon som har sitt barn på Bergaskolan eller bellevie skolan malmö? Vårt barn kanske ska börja han har högfungerande asperger

vi vill bara veta vad ni tycker trivs ert barn fungerar det bra?

• Svar på tråden Någon som har sitt barn på Bergaskolan eller bellevie skolan malmö? Vårt barn kanske ska börja han har högfungerande asperger
  • oIo

Är ditt barn svensk så fundera inte en sekund på belevue.
    Det är inte lätt när ens barn ser ut som en snöflinga på klassfotot, får höra saker som "jag ska knulla din mamma, min pappa ska morda din pappa" och liknande smickrande fraser.

• Anonym (hur är där?)
    oIo skrev 2012-01-20 17:56:50 följande:
    Är ditt barn svensk så fundera inte en sekund på belevue.
    Det är inte lätt när ens barn ser ut som en snöflinga på klassfotot, får höra saker som "jag ska knulla din mamma, min pappa ska morda din pappa" och liknande smickrande fraser.

oj ja kan tänka mig... men menar du bellevue för barn med särskilda behov då? Berga ligger i limhamn ju? är det verkligen så där?
  • Anonym (Limhamn)

Bergaskolan är OK, det har varit lite stökigt där ett tag, men nu är det bättre. Jag rekommenderar Bergaskolan, 99% blev godkända. Linnéskolan är också OK. det är inte integrering längre, barnen från Kroksbäck fortsätter i Kroksbäck.

• Anonym (hur är där?)
    Anonym (Limhamn) skrev 2012-01-20 18:40:47 följande:
    Bergaskolan är OK, det har varit lite stökigt där ett tag, men nu är det bättre. Jag rekommenderar Bergaskolan, 99% blev godkända. Linnéskolan är också OK. det är inte integrering längre, barnen från Kroksbäck fortsätter i Kroksbäck.
    tack för svar men jag undrar mitt barn ska gå i en grupp med barn med särskilda behov. Är det ok att bo i limhamn? ;) funderar på att flytta
  • Anonym (malmöbo)
    Anonym (hur är där?) skrev 2012-01-20 18:43:21 följande:
    tack för svar men jag undrar mitt barn ska gå i en grupp med barn med särskilda behov. Är det ok att bo i limhamn? ;) funderar på att flytta
    Ja, ska du bo i Malmö så är ju Limhamn bäst. Sen är det bra i Mellanheden, Slottsstaden och några andra områden också. Man kan säga att östra halvan av Malmö är sämst och västra minst lika bra som vilken annan stad som helst.

Tre stadsdelar är utmärkande bland de dåliga och det är Fosie, Södra Innerstaden och såklart Rosengård. De ska man undvika att bosätta sig i möjligaste mån.
  • Anonym (Limhamn)
    Anonym (hur är där?) skrev 2012-01-20 18:43:21 följande:
    Jag vet att Linnéskolan skall ha en speciell klass för autistiska barn
  • Anonym (hur är där?)
    Anonym (malmöbo) skrev 2012-01-20 18:48:31 följande:
    Ja, ska du bo i Malmö så är ju Limhamn bäst. Sen är det bra i Mellanheden, Slottsstaden och några andra områden också. Man kan säga att östra halvan av Malmö är sämst och västra minst lika bra som vilken annan stad som helst.

Tre stadsdelar är utmärkande bland de dåliga och det är Fosie, Södra Innerstaden och såklart Rosengård. De ska man undvika att bosätta sig i möjligaste mån.
    är mellanheden bra? är limhamn bäst tro?
  • Anonym (hur är där?)
    Anonym (Limhamn) skrev 2012-01-20 18:56:27 följande:
    Jag vet att Linnéskolan skall ha en speciell klass för autistiska barn
    ok ska kolla vidare där hörde att bellevue va bra men så e det inte då?
  • Anonym (Mi)

min son går på Bergaskolan (F-5) och vi är mycket nöjda! och vi trivs mycket bra att bo "på" Limhamn!

Bellevueskolan har jag inte hört talas om -men ser på deras hemsida att den är ju helt nyöppnad............

• Anonym (malmöbo)
    Anonym (hur är där?) skrev 2012-01-20 18:56:43 följande:
    är mellanheden bra? är limhamn bäst tro?
    Hur de är med specialklasser på Mellanheden vet jag inte men i övrigt väldigt bra skola och område att bo i. Gränsar ju till Limhamn också så det är ju typ i samma område. Som sagt, västra delarna av Malmö är bra överlag.
  • Anonym (hur är där?)
    Anonym (Mi) skrev 2012-01-20 20:24:00 följande:
    min son går på Bergaskolan (F-5) och vi är mycket nöjda! och vi trivs mycket bra att bo "på" Limhamn!

Bellevueskolan har jag inte hört talas om -men ser på deras hemsida att den är ju helt nyöppnad............
    jaha kul :) går han i klass för asperger? min son har högfungerande AS & ADHD  & är lugn & snäll :)
  • Anonym (hur är där?)
    Anonym (Mi) skrev 2012-01-20 20:24:00 följande:

var bor man bra i limhamn nåt särskilt område med villor i inte för hög prisklass & med barn runt om? ;)
  • Anonym (Mi)
    Anonym (hur är där?) skrev 2012-01-20 22:12:21 följande:
    jaha kul :) går han i klass för asperger? min son har högfungerande AS & ADHD  & är lugn & snäll :)
    nej, min son går i "vanlig" klass - så har tyvärr inte erfarenhet av specialklasserna. 
    Anonym (hur är där?) skrev 2012-01-20 22:13:28 följande:
    var bor man bra i limhamn nåt särskilt område med villor i inte för hög prisklass & med barn runt om? ;)
    alla delar av Limhamn är bra - tyvärr är det ganska hög prisklass på husen här, möjligtvis att det är lite billigare i Sibbarp.......
  • Anonym (malmöbo)
    Anonym (hur är där?) skrev 2012-01-20 22:13:28 följande:
    Typ ALLA villor i Limhamn är i hög prisklass. Alla "rika" bor ju där samt de som bott där sen barnsben och inte sålt. På Mellanheden ligger villorna runt 3-4 miljoner minst
  • oIo
    Anonym (hur är där?) skrev 2012-01-20 18:38:03 följande:
    oj ja kan tänka mig... men menar du bellevue för barn med särskilda behov då? Berga ligger i limhamn ju? är det verkligen så där?
    Vad jag vet så finns det bara en belevue skola i malmö och den ska du bara springa ifrån, linhamn i alla väder, en av få områden som inte har blivit hhmm mulitikulturiserat än.

• Anonym (hur är där?)

vi har även funderingar på att flytta från malmö.... men var är lugnt & bra liksom? Helsingborg tro? Lomma? 

• Annonnyymm

Jag gick på berga 6-7 och det är en skit skola dåliga elever och lärarna va dumma i huvudet så jag bytade till vittra många säger att det är en skit skola men man lär sig mycket.

• Anonym (Mi)
    Annonnyymm skrev 2015-02-12 07:29:41 följande:

Jag gick på berga 6-7 och det är en skit skola dåliga elever och lärarna va dumma i huvudet så jag bytade till vittra många säger att det är en skit skola men man lär sig mycket.

din skola verkar ju inte så bra på att lära ut svenska........

Berga ligger alltid i topp på betygslistor!
  • lunawonders

Okej, hej. Jag vet att den har tråden är väldig gammal men jag måste få fram till alla föräldrar som vet inte hur bergaskolan är i malmö osv. Jag går i 9:an just nu och jag ska säga att vi är en av de bästa skolor runt omkring. jag har gått och pratat med olika elever omkring malmö och jag kan se att vi lär oss väldig mycket eller mycket mer än vad de andra skolor gör, våra lärare är väldig bra (vissa är stränga men man kan inte vara perfekt) jag är ingen A elev på varje betyg men jag kan komma in i vilken gymnasium som jag vill, tack vare Lonne som ger oss råd (och att hon är känd i alla gymnasier som jag har ansökt till). Det har funnits problem i vår skola speciellt i 6:an men vår skola är mobbing fritt och vi fick hjälp i vår klass för att vi bråkade mycket innan som alla unga ungdommar gör (speciellt 6:or som lär sig uppföra sig) det enda dåligt är att vi har låg budget men det där är inte skolans fel. Linneskolan kommer alltid till vår skola och tar över vår gympasal för att de har inte det och de vill alltid ställa bråk, de brukade mobba en klasskamarat och vår skola kunde inte göra något för att det var inte inne i vår skola, så de fick prata med Linne men de brydde sig inte så där kan man se lite av vad linne har varit.
    jag blir lite sur för att många tror att berga är dålig kvalitet när de kämpar jätte mycket för att ge oss det bästa även om vi inte har så mycket pengar, och man kan se att det ger resultat, vi är en av de skolor där vi har mycket höga poäng.
    jag ångrar mig inte att ha kommit till berga, för att de hjäpte mig också med min depression osv. så jag är väldig tacksam.   

Svar på tråden Någon som har sitt barn på Bergaskolan eller bellevie skolan malmö? Vårt barn kanske ska börja han har högfungerande asperger