• camave

När kunde era barn skriva sitt namn själv?

min dotter är 5 och kan skriva sin första bokstav och nåra till men inte hela namnet....

Felicia och Albin, mina underbara små....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När kunde era barn skriva sitt namn själv?
  • Trident5678

På datorn, när han var tre år. För hand, när han var omkring fyra år.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • tackförfisken

Den äldsta skrev namnet runt fyra. Mellanflickan (som tycker att syrrans skola verkar spännande)skrev sitt namn när hon var tre.

• Mammat3

Min son skrev sitt namn när han var 3 år är 4 nu och vill väldigt gärna lära sig att läsa :) han gillar bokstäver och siffror och vi har lärt honom grunden än så länge :) jag tror det handlar mest om att ha intresset än åldern. Jag vet att min mamma berättade att jag var väldigt "sen" med att lära mig skriva mitt namn :)

• annca

3,5 -4 var hon ungefär.
    Vid 5 läste hon tämligen obehindrat hela texter, bara det var med kapitäler! :)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • tackförfisken

Men nu har tjejerna korta namn;)

• annca

... sonen däremot känner igen några stora bokstäver och känner igen sitt namn om det är textat med stora bokstäver, men skriva nåt själv - nä. (Fyllde 3 i söndags)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • tahira

Han skrev det när han var nyss fyllda tre. Det måste ju bero på vad de heter. Han heter Spike, och det är ju relativt kort och med lätta bokstäver.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • MammaOchGravid

4 år och skriver inte sitt namn än.. Hon vill hellre skriva sitt smeknamn och det går siså där.. Hon kallas Jojjo och det blir oftast lite för många "o" (eftersom hon gillar dem) tex "Joojjoo"

Svar på tråden När kunde era barn skriva sitt namn själv?