• Hemlighet

Motverka förstoppning hos gravid

Då var det dags igen. Magen jobbar inte som den skall och jag har blivit trög, hård i magen.
    Var det när jag väntade dottern också och fick då tipset av bm att ta inolaxol(?). Kunde knappt få ner det och hade inte mycket effekt=(
    Nu tänkte jag testa katrinplommonpuré( barnmatsburk), men hur mycket skall jag ta?
    Tagit 2 tsk i dag men vet inte om det räcker? Vill inte ta hela burken och spendera hela morgondagen på toaletten=(
    Vad kan jag äta mer förutom päron och bruna bananer?

• Svar på tråden Motverka förstoppning hos gravid
  • Toppen9

Torkade aprikoser, torkade katrinplommon, kiwi, drick mycket vatten och försök röra dig.

• whitetrach86

vatten... jag dricker ca 5 liter vatten om dagen och har aldrig varit förstoppad denna graviditet.

• Tainted

fibrer ska väl hjälpa mot trög mage... på mig har det däremot motsatt effekt. undvik för all del te, och proppa i dig fet stekt/friterad mat. det hjälper för mig iaf..

• Hemlighet
    whitetrach86 skrev 2012-01-20 21:54:52 följande:
    vatten... jag dricker ca 5 liter vatten om dagen och har aldrig varit förstoppad denna graviditet.
    5 l vatten!!!!!
    Hahah då skulle jag sitta på toaletten hela dagarna och kissa=/
  • Hemlighet
    Tainted skrev 2012-01-20 21:56:43 följande:
    fibrer ska väl hjälpa mot trög mage... på mig har det däremot motsatt effekt. undvik för all del te, och proppa i dig fet stekt/friterad mat. det hjälper för mig iaf..
    Fiber eller ej det har ingen skillnad på mig.
  • Hemlighet
    Toppen9 skrev 2012-01-20 21:54:34 följande:
    Torkade aprikoser, torkade katrinplommon, kiwi, drick mycket vatten och försök röra dig.
    Men jag har katrinplommonpuré hemma. Hur mycket skall man ta för att få någon som helst effekt??
  • Tainted

testa gå på kinarestaurang då.. go loss på buffén och se om det har effekt :) massa friterade räkor o kyckling etc.. det hjälper faktiskt på riktigt, plus att man får äta otroligt gott!

• Hemlighet
    Tainted skrev 2012-01-20 22:00:34 följande:
    testa gå på kinarestaurang då.. go loss på buffén och se om det har effekt :) massa friterade räkor o kyckling etc.. det hjälper faktiskt på riktigt, plus att man får äta otroligt gott!
    om jag tyckte om kinamat så skulle jag göra det;)
    Jag får väll testa pannkakor imorgon, det brukar min mage gå loss på=)
  • Mari82

Startar dagen med 10 katrinplommon. blandar sedan ner två rågade matskedar vetekli i filen. fick tipset av min barnmorska. Det hjälpte mig!

• E Velibo

Prova ProbiMage. Verkar funka mot min uppspända och förstoppade mage. Ät INTE mannagrynsgröt!

Svar på tråden Motverka förstoppning hos gravid