• Anonym (Illamående)

Mår illa på morgonen

Hej!
    Jag har ett jobbigt problem. Jag mår jätte illa på morgonen. Så är det varje mårgon och jag har x antal ggr sökt läkarvård men min läkare säger att det blir bättre.
    Jag börjar jobbet kl 9 och vaknar 5,30 men är i sängen till 6 då kliver jag upp och går ut med hunden det händer ofta då att jag kräks pga jag mår illa. Jag känner mig inte trött eller så mer en magont och ofta kallsvettas jag.
    Då kommer jag hem runt halv 7 och då grejar jag runt lite till 7 och då gör jag i ordning rostad macka och knäckemacka. Ofta klarar jag inte av att äta mina tre mackor. Jag har provat äta gröt och fil men mår dåligt då oxå.
    Det tar ca 1 timme att äta dessa tre mackor om det går så bra att jag klarar av det. Kl 8 går jag till bussen och runt 10 mår jag bra och är super hungrig, då kan jag äta en elefant utan att må illa fast jag har inte lunch förrens kl 13.

Något tips på hur jag kan göra för att inte må så dåligt på morgonen?

• Svar på tråden Mår illa på morgonen
  • Lattemamman

Har du kollat upp blodtrycket och blodsockret? Jag mår också illa på morgnarna, orsaken är en kombination mellan lågt blodtryck och känslighet mot lågt blodsocker. Det första jag gör när jag stigit upp på morgonen är att äta något litet eller tex dricka ett glas nyponsoppa. Blodtrycket kan jag inget göra mot annat än att vänta på att kroppen ska vakna till lite och få upp "arbetstrycket". Testa att under en period ha något ätbart vid sängen som du tar innan du stiger upp. Hoppas det blir bättre!

• Anonym (Illamående)

Jag har gjort massor av tester och jag hade normalt blod tryck möjligt något lågt. Men det kan ju vara en ide att prova ha något ätbart vid sängen det måste jag testa.

Jag måste oxå liksom komma igång i kroppen och det är så jobbigt

Tack för ditt svar

• Lattemamman

Ångest visar sig ofta genom fysiska symtom som tex illamående. Bara en tanke jag fick...

• Anonym (Illamående)

Ångest?... Tja jag tycker ifs mitt liv är hyfsat bra förutom på morgonon då jag försöker överleva.

Kan du inte berätta mer?

Svar på tråden Mår illa på morgonen