• Anonym (förspel)

Massage som förspel vanligt bland kvinnor??

På tv och i filmer ser jag ofta detta med att kvinnan vill ha massage innan sex och mannen suckar och säger att då blir det inget.

För mig är det precis likadant. Massage får mig att gå igång så sjukt mycket. Oavsett om det är fotmassage eller massage på axlarna.

Min man tycker dock det är störttråkigt med massage och gör det kanske en gång i månaden för mig, om inte mer sällan till och med. Han älskar att djupkyssas, jag gillar inte hångel. Jag skulle kunna gå med på kompromisser, som att jag kan hångla om han lägger 5 minuter på att massera min kropp (självklart på ett sexigt vis). Om han bara visste hur mycket jag skulle älska att ha sex om han gjorde det!

Är detta vanligt bland kvinnor, eller är det något som bara jag älskar och som bara finns i filmer annars?

Och hur får jag min man att gilla att göra detta för mig som förspel, hur gör jag det sexigt och inte bara att jag ligger och han masserar och det blir dödstråkigt för honom men skönt för mig?

• Svar på tråden Massage som förspel vanligt bland kvinnor??
  • Anonym (Sant)

Jag håller helt med. Massage är oslagbart som förspel! Tyvärr är min man inte särskilt duktig på det. Viljan finns där, men inte förmågan, trots femton år av små tips från mig. DÄremot kan jag bli helt knäsvag när en kollega på jobbet masserar mina axlar ibland...

• loves to

Jag älskar att få massage och att ge och det uppskatas av min partner

• padenjavel

det e ju super härligt att ge sin kvinna en oljemassage som förspel

• Anonym (förspel)

Har ni tips på hur man gör det sexigare och roligare för honom att göra då?

• TheTrader

Avslappning är väl ändå nyckeln till orgasm.

Mjuk och varm massage som blir lite närgången efter ett tag. Garanti för det förstnämnda.

Jag har jobbat som massör tidigare, något som flickvänner alltid uppskattat men baksidan av det är humoristiskt nog att man omedvetet tar i för mycket

Man får tänka på det hela tiden, då blir det bra. Egentligen så är det mer sensuella smekningar med olja och inte massage. Man bör ju tex låta bli att lösa knutar då man hittar dem.  Glad

• loves to

Jag brukar starta med att ta fram en härligt olja som jag har fått hos min massör gjort på naturliga örter,, börjar med att gränsla honom så massera jag hans nacke axlar och går sakta ut mot armarna är ganska hård fortsätter ner mot ryggen och mot hans rumpa håller på ett tag att massera sedan övergår jag med att ge mjukare rölser och kysser hans nacke armar rygg och vandrar neråt i sakta mak.... ber sedan vända på sig och fortsätta att masera hela hans kropp men använd fantasin och fråga hur han vill ha din beröring finns många bra vidoes på nätet hur man kan ge en mera erotisk massage.... Tänk på att inte stressa utan njut av hans kropp....

• gaud

Att ge erotisk massage är ju hur underbart som helst. Synd (men förståeligt) att inte kvinnor vill låta sig masseras erotiskt annat än i förhållanden.

• Anonym (förspel)
    gaud skrev 2012-01-21 22:02:11 följande:
    Att ge erotisk massage är ju hur underbart som helst. Synd (men förståeligt) att inte kvinnor vill låta sig masseras erotiskt annat än i förhållanden.
    Det hade jag gärna gjort, om jag inte varit så monogam av mig ;)
  • RedRoses

Jag gillar massage som förspel men min sambo e inte bäst på ge massage och e inte sugen på massera mig så ofta heller :/

• gaud
    Anonym (förspel) skrev 2012-01-21 23:07:46 följande:
    Det hade jag gärna gjort, om jag inte varit så monogam av mig ;)
    Kul att det i alla fall finns någon som skulle kunna tänka sig att bli erotiskt masserad en främmande person. Hoppas du får din man på bättre tankar.
  • Anonym (Ja!)

Sensuell massage är det bästa förspelet ju!

• Pixie99

Jag får ibland känslan att en del män tror att förspel är "sex innan kläderna kommit av". För mig är ett sexuellt förspel inte någonting som man gör tio minuter innan penis ska in i vaginan, utan en gradvis uppbyggnad av en erotisk spänning som kan pågå i timmar eller för all del en hel dag.

Sensuell massage kan vara skön även om det inte inbegriper något sexuellt över huvud taget. Jag älskar att sitta på golvet med ryggen mot soffan mellan hans ben, medan han låter fingrarna glida över mitt hår och leka med mina öron medan vi dricker te eller tittar på teve. Jag får gåshud av njutning av bara tanken. Eller att jag ligger i bara trosor på mage över hans ben i sängen och blundar medan han lite lekfullt smeker mina ben, rumpa och insidan av låren, och endast med fingertopparna nätt och jämnt nudda mitt underliv. Även om det just där och då inte leder till sex, så känner jag formligen hur hormonerna rusar runt i min kropp och skapar en sådan varm och skön känsla av tillgivenhet att jag smälter. 

• Anonym (tips)
    Anonym (förspel) skrev 2012-01-21 10:34:26 följande:

Har ni tips på hur man gör det sexigare och roligare för honom att göra då?

'älskling, när du ger mig en riktigt mysig massage blir jag riktigt upphetsad. har jag sagt det? du kanske skulle kunna tänka dig att göra det lite oftare? 
    om jag blir så upphetsad och kåt så kan jag nästan göra vad som helst för dig.
    finns det nåt som du skulle vilja att jag gör lite oftare eller börjar göra, för dig'?

skulle jag säga så till min man hade han rusat iväg för att hämta massageoljan

• Anonym (Yes)

Jaaa, massage och smekningar gör en hel del för lusten. Är jag inte sugen från början blir jag det garanterad av rätt sorts massage, det är väldigt tändande.

Men tyvärr är vi alla olika och vissa personer gillar inte att ge den typen av fysisk omtanke eller tänder helt enkelt inte på att gå på upptäcksfärd med fingrarna som en del av erotik och sex. Man har olika kärleksspråk helt enkelt.

• Anonym (Engelska)

Hos oss gör jag massage på min sambo typ en gång i månaden.
    Har massagebänk så det på riktigt.
    När det ska vara sensuell får hon ta en tur i badkar med riktig värmt vatten. Jag gör klart badet med doftande bubbel bad, en själv mixat olja. 

Det gör hon helt avslappnat. Jag tar en bad handduk kring henna, förar henna til massagerummet.
    Börjar Altid med fötter och ben. Hon ligger på magen. Inte hård men smekande. Händerna kommer just på gränsen till de mera privata dela. Rör inte där.
    Därefter huvud i håret, avlar och rygg.
    Mycket attention får den nedre delen av ryggen. Smeker och kommer väldig mycket olja där, som rinner ner mellan och till de privata delar.
    Masserar båda på ett riktig smekande sätt.
    När jag märker att hon nästan somnar, ber jag henna ligga på ryggen?

Igen börjar jag med fötter och ben. Smekande och känslig. Igen just till gränsen på de privata delar. Märker hur avslappnad hon är.
    Går till huvud, hals och den över kroppen.
    Här märker jag som det ska vara mera än sensuellt. Om bröst blir hårda och styva dåre kanske det är just den dagen.
    Går ner på höfterna, med mycket väldoftande olja, masserar just till gränsen, men ofta börjar hon att stönar och blir kåt.
    Om det är så, får hon en lätt smekande massage på Venus och på klitoris.
    I de flesta tillfällena kommer hon i en djup och kroppsintensiv orgasmer.

Som avslut gör jag en ryggmassage igen, Det får henna igen att vara avslappnad.

Nej jag penetrerar henna inte vanligtvis. Men när vi går till sängs, älskar vi. Men det en helt annan historia. 

Jag njuter av detta lika så mycket som hon gör. 

Svar på tråden Massage som förspel vanligt bland kvinnor??