Hur tar jag bäst bort torkad snor?
Dottern är supersnorig på natten, då torkar det stora snorkråkor runt näsan/ansiktet och sitter som lim.
Dottern är supersnorig på natten, då torkar det stora snorkråkor runt näsan/ansiktet och sitter som lim.
Jag tycker att varmt vatten räcker... Det "mjukas upp" när det blöts ner.. haha
Jag brukar ta en varm dusch med barnet i famnen, ta med en tvättlapp in också så ska du se att det löser upp sig! När allt är rent och torrt kan du smörja med olivolja så att det inte fastna lika lätt nästa gång
Tycker överlag att våtservett är det bästa att torka en rinnig liten näsa med. Tar även bort intorkar snor och ev annat 'klet'.
våtservetter är bra mot mkt...
Våtservetter!
Utan våtservetter hade livet som småbarnsförälder varit betydligt tuffare :)
Okej, en hönsig mammafråga, men är det OK att ta samma våtservetter som är tänkta för blöjbyte eller ska man köpa de specifika för ansikte/händer?
Torr servett som blöts och kramas ur, sen på med lite rapsolja. Funkar på det mesta.
Det är inte smart att använda våtservetter i barnansikten då de innehåller mycket otäck kemi. Illa nog på rumpan, på händer och i ansiktet riskerar man dessutom att gifterna hänger med in i munnen.
Det finns ekologiska våtservetter utan konserveringsmedel etc, men även med dem skulle jag vara restriktiv.
Tvättlappar av frotté, eller engångs (torra) med varmt vatten är det hälsosamma alternativet.
Raps eller olivolja, fuktad tvättlapp. Smörj under näsan med någon snäll, fet salva som skydd.
Inte våtservetter, definitivt inte i ansiktet.