Val av fadder...
Hej...
Hur skulle ni gjort...
Jag o min sambo har en dotter och när vi för 1,5 år sedan döpte henne så valde vi min sambos ena syster och hennes sambo. Eftersom min sambo känner sig lite närmare den systern och hon är min vän sedan tidigare och dom känndes som ett stabilt par som är förlovade o planerade barn.
Till mitt personliga dilemma...
För ett par månader sedan fick de en liten dotter. Jag o min sambo diskuterade lite nyfiket hemma om vi skulle få vara faddrar åt deras lilla tös. Självklart vore det en ära!! Förra veckan hade vi kalas för våran dotter. Dagen efter berättade min sambo att hans syster frågat honom om att bli fadder. Jag han inte tänka till så mkt innan jag brast ut i ett " Åhh va Skoj att dom ville ha oss!!" den glädjen dödas ganska snabbt då han säger "nä asså de ville bara ha mig" . AJ den gjorde riktigt ont i hjärtat... Känner mig rätt besviken, det är ju klart det är deras beslut o att de väljer, ville bara dela o se hur ni ser på saken. Hur hade ni gjort?
Jag hade förmodligen inte vart lika besviken om de åtminstone kunde frågat honom när ja ca med o då hade fått ngn slags förklaring. Ah ni fattar kanske känslan jag vill förmedla...