• Äldre 21 Jan 07:53
    22146 visningar
    87 svar
    87
    22146

    Positivt ÄL men inget + och ingen mens med Pergotime

    Har avslutat min första pergotimekur och är på dag 38 och har varken fått mens eller plus. Testade starkt positivt på ÄL-test på dag 23 i cykeln. Hade starka känningar av ÄL så jag tog ett test mest på skoj. Innan pergo hade jag mycket korta cykler på ca 19-23 dagar och ÄL stegring på dag 7-9 men troligtvis inte ÄL. Testen visade heller inte jättestarkt. Men nu visade det jättestarkt på dag 23 och jag hade verkligen känningar och jag var övertygad om att jag hade ÄL.

    Hoppet ökade förstås men nu kommer oron och uppgivenheten igen efter som jag testade negativt så sent som igår på dag 37.

    Jag har varit otroligt trött under ett par tre veckor och magen känns svullen och mera huvudvärk än vanligt. Har också haft krämiga vita flytningar lika längeRynkar på näsan men inte ett spår av mens eller nidblödning.

    Blir smått galen av att vänta och inte veta. Nån som känner igen sig? Jag är på dag 38 och kan senast haft ÄL dag 25 om jag haft nån. Då borde det väl synas på grav test nu eller? Finns det någon där ute som haft långt mellan positivt ÄL och plus efter pergotime? Hur sent plussade ni i så fall?

  • Svar på tråden Positivt ÄL men inget + och ingen mens med Pergotime
  • Äldre 21 Jan 08:35
    #1

    Tror mensen kommer  om några dagar. Mensen kommer vanligtvis 14 dagar efter äl så den är inte sen än =)

  • Äldre 21 Jan 08:42
    #2
    ettplustack skrev 2012-01-21 08:35:17 följande:
    Tror mensen kommer  om några dagar. Mensen kommer vanligtvis 14 dagar efter äl så den är inte sen än =)
    Ja det vore ju bättre än inget. Vill bara inte sluta hoppas på ett plus än :)
  • Äldre 21 Jan 09:09
    #3

    Håller tummarna för det plus iaf! Det kan ju vara så att du har en längre lutensfas...om Äl var dag 25 så har det bara gått 13 dagar.....vilket betyder att du borde ha BIM om 1-3 dagar...vänta ngn dag och testa igen...om mensen uteblir och inget plus efter en v så ring din läkare/Gyn!

  • Äldre 21 Jan 10:21
    #4
    Tuvis0806 skrev 2012-01-21 09:09:34 följande:
    Håller tummarna för det plus iaf! Det kan ju vara så att du har en längre lutensfas...om Äl var dag 25 så har det bara gått 13 dagar.....vilket betyder att du borde ha BIM om 1-3 dagar...vänta ngn dag och testa igen...om mensen uteblir och inget plus efter en v så ring din läkare/Gyn!
    Tack snälla! Det ger mig lite hopp trots att det verkar som om många får ett plus tidigt:) Hur går det för dig?

    Och...Är det någon därute som har ätit pergo, fått ÄL sent och plussat sent (mycket efter BIM)?
  • Äldre 21 Jan 10:29
    #5
    PimPim1 skrev 2012-01-21 10:21:37 följande:
    Tack snälla! Det ger mig lite hopp trots att det verkar som om många får ett plus tidigt:) Hur går det för dig?

    Och...Är det någon därute som har ätit pergo, fått ÄL sent och plussat sent (mycket efter BIM)?
    ÄR gravid i vecka 26 efter kur med pergotime! Väntar tvillingar och kände ganska tidigt att det var ngt på g (mådde illa) hade inte riktigt koll på min lutensfas eftersom jag haft långa och oreglebundna cykler men jag testade mig ca 14 dagar efter ÄL och då var det plus. Men jag tror att jag fick plus så tidigt för att jag väntade tvillingar för när jag väntade dottern så kände jag absolut ingenting och testade först en vecka efter BIM! Men jag fick äta provera innan min pergotime kur eftersom min mens inte kom igång som den skulle efter förlossningen med dottern....i våras hade jag nämligen bara mens två ggr....och ingen ÄL vad jag kunde känna eller se på testerna. Det tog sig på min andra perotimekur och då kände jag av ÄL rejält, fick däremot inga tydliga positiva ÄL test utslag....

    Håller tummarna för att du är före BIM och att du kommer få ett plus närmsta dagarna!  
    Lykke 2010-08-06
  • Äldre 21 Jan 10:37
    #6
    Tuvis0806 skrev 2012-01-21 10:29:31 följande:
    ÄR gravid i vecka 26 efter kur med pergotime! Väntar tvillingar och kände ganska tidigt att det var ngt på g (mådde illa) hade inte riktigt koll på min lutensfas eftersom jag haft långa och oreglebundna cykler men jag testade mig ca 14 dagar efter ÄL och då var det plus. Men jag tror att jag fick plus så tidigt för att jag väntade tvillingar för när jag väntade dottern så kände jag absolut ingenting och testade först en vecka efter BIM! Men jag fick äta provera innan min pergotime kur eftersom min mens inte kom igång som den skulle efter förlossningen med dottern....i våras hade jag nämligen bara mens två ggr....och ingen ÄL vad jag kunde känna eller se på testerna. Det tog sig på min andra perotimekur och då kände jag av ÄL rejält, fick däremot inga tydliga positiva ÄL test utslag....

    Håller tummarna för att du är före BIM och att du kommer få ett plus närmsta dagarna!  
    Åh GRATTIS! Roligt att det funkade och att det gått så bra för er! Jag hoppas mitt dåliga mående beror på något positivt oxå bara att mina hormoner inte nått tillräcklig hög nivå än. Kämpa på o var rädd om magen:)
  • Äldre 21 Jan 10:42
    #7
    PimPim1 skrev 2012-01-21 10:37:36 följande:
    Åh GRATTIS! Roligt att det funkade och att det gått så bra för er! Jag hoppas mitt dåliga mående beror på något positivt oxå bara att mina hormoner inte nått tillräcklig hög nivå än. Kämpa på o var rädd om magen:)
    Jag avslutade just min andra kur pergo. Känns inte som om pergo fungerar på mig, fick aldrig full stegring på ÄL-test förra månaden men hade ändå äl-känningar :S sen kom mensen på dag 30. har pco-s och i princip aldrig mens annars så är lite förvirrad på om jag hade ägglossning eller inte.

    Kollar med äl-test den här gången också och stegrar det inte nu heller vet jag inte vad jag gör.

    Håller tummarna för dig PimPim1!
  • Äldre 21 Jan 14:13
    #8

    Tigerliljja: har oxå pco och hade ingen Äl stegring men blev gravid ändå! Hade dock känning av Äl! Be din Gyn kolla med VUL om du har Äl eller inte! Lycka till!

  • Äldre 22 Jan 08:48
    #9

    Håller tummarna för dig också Tigerlilja! Jag vet hur det är när man känner sig uppgiven men vi får inte ge upp. Jag tycker också du borde ta en kontakt med BM. Jag kommer ta nytt test i morgon (dag 40) om inte mensen skulle komma som gubben i lådan förstås :) Och om inget hänt då kommer jag tjata tills jag får komma dit. Då är jag rädd att jag måste få hjälp att få igång mensen...

    MEN Jag oppas ju fortfarande så... Är det någon därute som har ätit pergotime, fått ÄL sent och plussat sent (mycket efter BIM)?  Skriv gärna HUR sent? :)

    Kram till er alla som kämpar...

  • Äldre 22 Jan 20:22
    #10

    För att undvika att stå undrande inför om man verkligen haft ägglossning kan man ju ta progesteron-prov efter pergotime kur. Det fick jag iallafall göra.

    Visst är det ju så att äl-test kan vara positiva utan ägg släpper men ett progesteron värde blir bara högt om man verkligen haft ett ägg som släppt.

    Mens kommer alltid 14-18 dager efter ägglossning OM man verkligen haft ägglossning där ägg släppt.


    Isak 090122 Lillräkan BF 120906
Svar på tråden Positivt ÄL men inget + och ingen mens med Pergotime