• mammatilltvåflickor

    Hjälp! Vår kanin bits!

    Hej
    Vi har köpt tre kaniner i höstas (2 honor och en hane) och en av honorna bits. Vi trodde att detta skulle vara ett övergående problem om vi gav henne mycket kärlek i små doser men ofta och vi tyckte att det blev bättre.  Nu är vi tillbaka på ruta ett och hon bits till och med när man inte rör henne utan bara ställer in mat i buren. Någon som har liknande problem och kan ge tips och råd?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-22 11:56
    Vi har byggt en stor utebur med 3 våningsplan som hon stortrivs i. Hanen har dött. Hon blir mer och mer social för varje dag som går. Lyckligt slut på historian!

  • Svar på tråden Hjälp! Vår kanin bits!
  • annikandy

    Jag har samma problem med vår kanin. Tyvärr inga tips men hoppas att nån annan kan ge oss det.


    ¤Familjen är mitt allt¤
  • Nr 1 2012

    När jag var liten började min kanin göra så när hon blev könsmogen, slutade med att vi fick kasta in maten + att vi lämnade tillbaka henne till uppfödaren.

    Sterilisering kan hjälpa eller parning fick vi höra några år senare, lite sent men då skaffade vi en ny kanin som vi kastrerade på en gång och det blev inga problem.. 

    Hoppas det ordnar sig!     

  • elsaaaa

    Jag hade det problemet med maten.. Men det är för att hon gör revir. Jag brukar ta något som jag inte är rädd om ex. En träsket. Som hon då kan attackera och försöka knuffa undan henne lite lätt, 10-11 gånger fick jag hålla på men till slut gick de!

Svar på tråden Hjälp! Vår kanin bits!