• Lintotten

plötsligt "suddigt" syn i ena ögat

Nu tänkte jag att ni som vill och orkar kan försöka hjälpa mej med att svara vad ni tror om detta:
    Idag då jag jobbade fick jag plötsligt som en "kristallliknande suddig" grej framför vänsterögat som störde synfältet och hjorde att allt kändes suddigt och "hoppande" i ögonvrån. Jag hade precis gått ut i snöbländande natur och kom in i en jättemörk farstu då det dök upp(kan ögat reagerat på detta??) Problemet satt kvar i ca 15 min och försvann då jag gnuggade/ masserade runt och på ögat! Kan jag bara ha haft nåt i ögat eller tror ni jag måste kolla upp det??! kändes jätteläskigt men har för mej att jag hade nåt liknande då jag var förkyld senast och nu har jag jätteont i halsen och förkyld...Kan det ha med bihålorna att göra?
    Alla lugnande tips är välkomna!!

Kram på er

• Svar på tråden plötsligt "suddigt" syn i ena ögat
  • Momalicious

Jag får så ibland, då är det en liten "slemtråd" som lagt sig precis på ögat. Men är du orolig så kolla upp det.

• Lintotten

Okej, ja jag tittade ju inte på nära håll så jag vet inte om det kan ha varit det men eftersom det försvann ganska snabbt efter att jag börjat gnugga ögat så tycker jag det borde varit nåt sånt, jag menar, hade det varit nåt annat hade det kanske inte gått över pga av det? Dessutom mådde jag för övrigt bra, ingen yrsel eller illamående eller nåt sånt..läste att ögonmigrän kan vara så men..jag vet inte..

tack för ditt svar!!

• eulalian

Så har jag! I ljus ser jag att det "hoppar" nere i kanten på vänster öga. Kom 21 dec och är fortfarande kvar. Har varit till ögonläkare och blivit grundligt undersökt och hon kunde inte hitta något. Det känns inte, så det stör inte så mycket.. Men irriterande att inte veta varför det hoppar..

• tessiiioo

Hej . Har ni fått något svar på varför ni har så ? Jag har nämligen fått så i vänster öga i kanten, är jätte orolig :-/

Svar på tråden plötsligt "suddigt" syn i ena ögat