• Snöviolen

Vad fan är detta för skitsnack?

På höger sida av familjelivssidan, så står det att äta moderkaka Kräksär en ny trend.
    Skulle det vara en trend, så hade det varit jättemånga som hade ätit det, men jag har bara hört talas om att ett fåtal som har gjort det.

• Svar på tråden Vad fan är detta för skitsnack?
  • Majsan70

Det där har funnits jättelänge. När jag skulle ha mitt första barn för 20 år sedan tog de upp detta på inskrivningssamtalet på ABC kliniken där jag skulle föda.

• Snöviolen
    Majsan70 skrev 2012-01-21 19:15:14 följande:
    Det där har funnits jättelänge. När jag skulle ha mitt första barn för 20 år sedan tog de upp detta på inskrivningssamtalet på ABC kliniken där jag skulle föda.
    Vart du inte chockad av detta?
  • pigglet

Talades om detta även när jag födde första barnet, för snart 10 år sedan. Att man kunde hacka upp den och göra en gryta. Jag tror säkert att det förekommer, framför allt i andra kulturer, och det är säkert jättenyttigt. Men att mvc informerar om sådant är nog mer som "en kul grej", det är ju inte så att du blir tillfrågad på förlossningen om du vill ha hem den? Och mig veterligt lagar de inte till den på bb heller?

• Majsan70
    Snöviolen skrev 2012-01-21 19:32:52 följande:
    Vart du inte chockad av detta?
    Nej varför skulle jag? Inte äckligare än att människor äter sniglar o insekter eller är kannibaler. Inget för mig men samtidigt inget att chockas över så att säga.
  • buffybus

Inte äckligare än kannibaler? Det är väl lite kannibal och äta ens egna kroppsdel !? Eller?

• Majsan70
    buffybus skrev 2012-01-21 19:59:15 följande:
    Inte äckligare än kannibaler? Det är väl lite kannibal och äta ens egna kroppsdel !? Eller?
    Tja jag är inte kannibal så vad vet jag. Men chockad av det blir jag inte.
  • Kattdamen

Varför ens bry sig?

Mig får du älska hedniskt.
  • Snöviolen
    Kattdamen skrev 2012-01-21 21:04:01 följande:
    Varför ens bry sig?
    Varför ens svara?
  • Insanejane77

Jag tycker att det är rätt motbjudande personligen och skulle inte vilja äta min moderkaka. Men jag vet att det förekommer i djurriket. Min katt har gjort det båda hennes kullar och det måste ju finnas något syfte med det då tänker jag... Men å andra sidan äter ju djur ibland andra djurs avföring också så man kanske inte ska lägga för mycket i dom ordet hahaha!
    Jag tror inte att det är en trend det här med att tillaga moderkakan, utan att det kanske ökat något i popularitet jämfört med innan bara.  De flesta kommer säkerligen inte äta sina moderkakor, det är jag övertygad om Skrattande

Svar på tråden Vad fan är detta för skitsnack?