• Anonym (?)

Någon som skaffat barn med sin kompis?

Hejsan alla på Fl

Jag undrar om någon skaffat barn med sin vän/ kompis och hur har de isåfall funkat? Jag har enorm barnlängtan har en vän som inte har barn (jag har barn sen tidigare),han vill bli pappa,jag vill bli mamma igen men jag vill inte ha förhållande med han? vi e bara vänner.Känner som åren börjar rinna iväg och ska jag ha flera barn så är det nu inte sen.Jag blir 36 i år.Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Någon som skaffat barn med sin kompis?
  • mineral

Kan du tänka dig att bo med han!? (är väl det bästa för barnet, i ala fall första åren.
    Hur har du tänkt bli gravid!? Hur funkar det att bli insiminerad i Sverige!? Kan ju kännas skumt att ligga med en kompis haha!

• Anonym (hehe)
    mineral skrev 2012-01-21 21:39:14 följande:
    Kan du tänka dig att bo med han!? (är väl det bästa för barnet, i ala fall första åren.
    Hur har du tänkt bli gravid!? Hur funkar det att bli insiminerad i Sverige!? Kan ju kännas skumt att ligga med en kompis haha!
    Alltså man kan ju inseminera själv på det enkla sättet, han kan ju typ runka på toa och sen stoppar hon in klegget direkt där nere hehe :P
  • Anonym (?)
    mineral skrev 2012-01-21 21:39:14 följande:
    Mej jag vill inte bo med han,jag tänkte ju ha sex me han haha
    Anonym (hehe) skrev 2012-01-21 22:37:36 följande:
    Alltså man kan ju inseminera själv på det enkla sättet, han kan ju typ runka på toa och sen stoppar hon in klegget direkt där nere hehe :P
    haha så kan man oxå göra :P men undrade mer om någon skaffat barn med en kompis
  • Anonym

Kan tänka mig att det kanske blir lite bäsvärligt med umgänge osv men det får du nog kolla upp och skriva papper på.

• Anonym

Intressant det här, lite som en spermadonator =)

• Anonym (kolla)

Innan nåt bestäms så tycker jag att man ska sätta sig ner o diskutera hur man ska göra med:

* Boendet (var ska barnet bo)
    * Underhåll (ska det betalas o hur mkt)
    * Umgänge innan barnet är tillräckligt gammal att kunna bo VV el VH
    * Föräldrarledighet (vem ska ta ut när)
    * Vårdnaden
    * Har ni samma syns på barnuppfostran?
    * Hur ska ni göra vid högtider? (vem ska ha barnet på dess födelsedag, var på julen, nyår, midsommar o sen när barnet blir äldre - loven, semester)

Diskutera så mkt som möjligt så att det sen inte blir en infekterad vårdnadstvist som behöver avgöras i rätten. Skriv ner vad ni kommer överens om o skriv under, gärna med nåt vittne så att ni har ett "avtal".  Tänk så långt fram ni bara kan. Det är ju inte bara de första åren som ska planeras utan även sen, förskoleåldern, skolåldern, tonåren osv osv)
    Detta är ju inte det optimala sättet att skaffa barn på.  

• Anonym (?)

anonym nr 5 : ja precis,enda skillnaden är väll att han ska  ha rätt till sitt barn isåfall.

Anonym skrev 2012-01-22 18:21:57 följande:
    Kan tänka mig att det kanske blir lite bäsvärligt med umgänge osv men det får du nog kolla upp och skriva papper på.
    Kanske men han ska finnas i sitt barns liv bara att vi e vämmer inget annat
  • Anonym (?)
    Anonym (kolla) skrev 2012-01-22 18:33:48 följande:
    Innan nåt bestäms så tycker jag att man ska sätta sig ner o diskutera hur man ska göra med:

* Boendet (var ska barnet bo)
    * Underhåll (ska det betalas o hur mkt)
    * Umgänge innan barnet är tillräckligt gammal att kunna bo VV el VH
    * Föräldrarledighet (vem ska ta ut när)
    * Vårdnaden
    * Har ni samma syns på barnuppfostran?
    * Hur ska ni göra vid högtider? (vem ska ha barnet på dess födelsedag, var på julen, nyår, midsommar o sen när barnet blir äldre - loven, semester)

Diskutera så mkt som möjligt så att det sen inte blir en infekterad vårdnadstvist som behöver avgöras i rätten. Skriv ner vad ni kommer överens om o skriv under, gärna med nåt vittne så att ni har ett "avtal".  Tänk så långt fram ni bara kan. Det är ju inte bara de första åren som ska planeras utan även sen, förskoleåldern, skolåldern, tonåren osv osv)
    Detta är ju inte det optimala sättet att skaffa barn på.  
    De va smarta frågor men barnet ska bo med mig  och sina syskon den biten e avklarad  och jag tar hela föräldraledigheten
  • Anonym (?)

Sen tänker jag lite så är ju bättre att skaffa barn med nån man känner än bara gå ut på puben och bli gravid med någon okänd.Sen känner jag inte att jag har tid att vänta på den rätta längre om jag vill ha fler barn de ska ske nu inte sen.

• Anonym

TS, hade du isåfall tänkt att fullt ut ligga med honom eller att han onanerar och för in den när det går för honom ?

Svar på tråden Någon som skaffat barn med sin kompis?