• Tove

Mammashorts?

Så börjar man/magen bli för stor för shortsen! Skall ha semester i augusti och då kommer magen definitivt ha vuxit !
    Kan nån tipsa om bra ställen som Ni hittat Era shorts?

Må så gott!

Tove

• Svar på tråden Mammashorts?
  • Hipp

Jag köpte jättefina svarta mammashorts på H & M.

//Hipp

• Tove

Tack Turia!
    Tyvärr lider jag av symtomet "fläsklår" så låren gnider sig skönt mot varandra.......= Ont och man känner sig ÄNNU fläskigare än vad man egentligen är!
    Tack i alla fall!

Kram Tove

• Kaka

Köpte ett par jeansshorts på H&M som är toppen men det är modell med korta ben så de går inte ner över låren. Polarn och Pyret har jag för mig hade en modell med längre ben och trikå i överkant.

• Mathilda

Jag köpte mamma-jeansshorts på H&M. De är jag mycket nöjd med.

• MHN

Jag köpte också jättefina mamma-jeansshorts på H&M...gillar inte affären annars, men de här var jättefina och sitter bra.

• enfin

Jag köpte ett par olivgröna shorts på Lindex (rea). Inte mammashorts, men med rymlig resår i midjan och i "mjukistyg". Man kunde köpa 3 för 2 så jag köpte en kjol och halvlånga träningsbyxor i samma serie. Kan varmt rekommenderas! /enfin

• Niquilota

Jag köpte också mina på H&M. De är beiga och i lite stretchigt tyg, känns knappt på kroppen och kommer att passa hela graviditeten. Underbara! Jag bor i dem nästan varje dag, bortsett från när kylan tvingar in mig i mysbrallorna ... (!)

Annika

• Mallemus

De hade fina "mammashorts" på Polarn och Pyret såg jag igår.

dessutom rea på en del... vet dock inte om shortsen var på rea. Jag köpte ett par mammamjeans för 200 kr!

• Såckan

Jag köpte ett par vita linnebyxor (modell capri) på Lindex....de är bara SÅ sköna.
    Senast jag var på Lindex såg jag åxå att de reade ut de....endast 200:- men då det nästan är dax för mig, skippade jag att köpa ett par till.
    Men de byxorna är verkligen toppen, luftiga och sköna...fanns i svart åxå.

• Uma

Jag har köpt ett par svarta mammashorts på hm som är ganska långa (lider också av fläsklår nu *skrattar högt*) Tyvärr tycker jag redan att de har blivit lite små och de är ändå i storlek large som jag aldrig brukar ha annars. Så köp en stor storlek om du handlar där!
    /Uma i v 25

• Peluttan

Det var svårt att hitta mammashorts, dom på HM är mer som hotpants än shorts!
    Mitt tips är att köpa ett par långa byxor och helt sonika tillverka ett par shorts. Jag köpte byxor på lindex-rea för 50 kr och idkade lite syslöjd.
    Alternativt, klipp av översta delen på ett par gamla shorts och sy dit en bred mudd, finns på metervara i tygaffären.
    Lycka till och ha en bra semester!

• Mizan

Ullared har jätte mycket shorts

Svar på tråden Mammashorts?