• Chai

Någon som kan horoskop? Funkar skytt och jungfrun

Hej!
    Vet inte om jag har hamnat rätt men vill ställa en fråga till någon som kan horoskop.
    Jag har precis träffat en man som är skytt och jag är själv jungfru. Eftersom jag är intresserad av astrologi så kollade jag självklart upp om vi är kompatibla. Men enligt alla siter så ser det inte särskilt ljust ut. Självklart vet jag att det handlar om mer än själva soltecknet men jag är ändå nyfiken.

• Svar på tråden Någon som kan horoskop? Funkar skytt och jungfrun
  • Elaifiknow

Har du kollat på www.aha.nu ? Det är en rolig sida med lite allt möjligt, bl a kan du kolla vilka tecken som funkar ihop.

• Chai

Nej det har jag inte gjort så tack för tipset!

• principessan

Vilket bra tips du fick ts! Var inne och läste om mitt stjärntecken, och det stämde nästan exakt

• Lonlely Wolf

Enligt Heikki Vesas horoskops bok  för 2012 står det så här för  Skytten-Jungfrun.

Är Kärlek! Men hinner de med varann. Det finns många som har en jungfru vid sin sida och kanske är det också riktigt lyckosamt. Då ska man gratulera till det. Men stjärnorna är inte alls förtjusta i den här kombinationen och säger att det mesta bara är arbete och kanske någon enstaka kärleksfull handling.

• Chai

Usch då! Det låter inte så positivt. Grejen är ju att vi inte känner varandra så väl men det är mycket attraktion. Om jag ska vara ärlig så känner jag inte till några par med den här kombinationen.

• Muffins i magen

Är du seriös när du menar att ditt stjärntecken styr över eventuella parters eller är det en skojtråd? Kan inte se från telefonen om tråden ligger i sandlådan, är bara nyfiken.

• virre80

Hihi,  jag och min man firar 11 år ihop så visst funkar väl den kombinationen :) 

• Chai
    virre80 skrev 2012-01-31 17:38:42 följande:
    Hihi,  jag och min man firar 11 år ihop så visst funkar väl den kombinationen :) 
    Oh vad roligt att höra! Är det du eller han som är skytt?
    Nu vet jag ju inte hur det kommer att gå. Jag och den här killen jag är intresserad av, har inte setts på flera år. Men vi har småpratat på nätet och det har alltid funnits något där mellan oss. Men nu på senare tid har vi inte haft kontakt, han finns trots det i mina tankar.
    Muffins i magen skrev 2012-01-22 11:20:53 följande:
    Är du seriös när du menar att ditt stjärntecken styr över eventuella parters eller är det en skojtråd? Kan inte se från telefonen om tråden ligger i sandlådan, är bara nyfiken.
    Jag tycker det är kul med horoskop och inser ju självfallet att det är många andra faktorer som spelar roll när man faller för någon.
  • Solstrål82

Hej, det är inte bara horoskopet som spelar roll, utan också i vilket hus och måne du är född i. Och därför funkar vissa stjärntecken bra ihop som egentligen inte passar ihop.. 

• Frida 899

Kolla upp det mer exakta födelsehoroskopet, t.ex. på astro.com

Ett horoskop är mer än stjärntecknet, övriga planeters positioner i tecken, hus och deras inbördes relationer behövs för att ge en helhetssyn 

• Millazzon

Jag är skytt och min sambo jungfru. Vi har en dotter ihop o älskar varandra. Trodde inte på kärleken innan jag träffade honom, men jag föll pladask. ;)

• TjutandeRosen

Enl "vanliga" horoskop och enl kinesiska horoskop passar jag och min man inte ihop, men vi måste vara undantaget som bekräftar regeln! Vi har nämligen snart varit ihop i 20år! Vi kan fortfarande bli nykära i varandra, horoskop= kul grej som absolut inte stämmer.

• Chai

Tack för era svar!

Kul att läsa att flera av er har lyckade jungfru-skytt förhållanden. Jag kan bara säga att det inte blev något med killen jag var intresserad av:(

Svar på tråden Någon som kan horoskop? Funkar skytt och jungfrun