• LizzyLou

Vad finns att göra som föräldraledig i Höör? (Nyinflyttad)

Flyttar till Skånes mitt i slutet av april med min lilla fina familj bestående av sambo och son (14 mån). 
    Har anmält dagisplats men inte förrän i augusti för vill vara hemma så länge som möjligt och bara njuta!
    Så nu undrar jag vad det finns för saker att hitta på i Höör som föräldraledig, kan vara vad som helst, öppen för förslag!
    Hade varit kul att lära känna lite mammor också för känner bara en person där än så länge. 

Kram Louise

• Svar på tråden Vad finns att göra som föräldraledig i Höör? (Nyinflyttad)
  • Manjee

Enormt utbud är det väl inte men promenera i djurparken, i fulltofta eller vaxsjön är alltid trevligt. Sedan är ju förbindelserna söderut bra:) I byn kan man alltid ta en fika eller besöka den nya lekplatsen vid konsum:) Det är rättså trevligt här trots lite begränsningar i utbudet:)

• krompa

Många åker till öppna förskolan i Hörby. Tydligen är lokalen mycket bättre än den i Höör.

Hörby´s har öppet ti-to 9-12

• cicci89

Ja finna rätt många platser man kan promenera på :) hur gammal är du? :)

• LizzyLou

Tack Manjee och krompa för tipsen! :) 

cicci89 - ja det är faktiskt en av anldningarna att vi flyttar dit på grund av omgivningen och naturen :) jag är 24 

• LizzyLou

Någon som känner till förskolan Skeppsklockan i centrum och kanske har barn där?

• Sockerkakan

Har länkat till vår slutna Höörstråd, en del som har barn på Skeppsklockan där!

• LizzyLou
    Sockerkakan skrev 2012-01-24 12:13:06 följande:
    Har länkat till vår slutna Höörstråd, en del som har barn på Skeppsklockan där!
    Vad snällt. Men hittar tyvärr ingen länk..
  • LizzyLou
    cicci89 skrev 2012-01-24 15:28:11 följande:
    Jag bor i centrum och har min dotter på skeppsklockan :)
    Hur gammal är din dotter? Vilken avdelning går hon på? Hur tycker du att det är där?
    Tänkte gå och besöka förskolan när vi flyttat men kan vara bra att höra andras tankar och åsikter också :)  
Svar på tråden Vad finns att göra som föräldraledig i Höör? (Nyinflyttad)