• Upptagen

Bra restaurang i uppsala?

Någon som kan tipsa om en bra och inte allt för dyr restaurang i uppsala? Ska vara barnledig imorgon och lämna lillan till farmor för första gången, och tänkte prova något nytt! Men vart ska man gå?

• Svar på tråden Bra restaurang i uppsala?
  • Signatur

Vad gillar du för mat. Och vilken prisklass, är 150kr för en huvudrätt ok eller 70kr för en huvudrätt.

Kan iallafall tipsa om Trattoria comedia, en italiensk restaurant. Man måste boka bord där om ni vill gå dit.

• Upptagen

Jag är öppen för det mesta, men det blir oftast Akropolis och China Garden när vi äter ute... kul med lite variation.

Huvudrätt för runt 100 lappen är okej, 150 är lite över min gräns.

• Memma

Finns en jättebra nere vid ån, grekisk mat. Den heter Santorini =)

• Signatur

Lingon har god mat (eller hade förra sommaren iaf) och man kan sitta nere vid ån. Vet inte vilka priser de har i år dock.
    Den "nya" italienaren uppe vid universitetshuset är också ok (men trattoria är bättre).
    Suku thai (har säkert missat ett h någonstans) är bra om man gillar thailändskt.
    Har hört att Gandhi ska vara bra med indisk mat (men de har mandel i allt så jag själv kan inte äta där).
    Hambergs fisk är jättebra (men ganska dyrt) kräver också bokning.
    De har en otroligt bra club sandwich på katalin (vid centralstationen).
    hmmm, ska tänka till lite, jag kanske återkommer med mer...

• JsN

Hur är det med Kung Krål nu för tiden?

• AndiPandi

Il Forno a Legna på Övre Slottsgatan är min nya favorit! Underbara pastarätter och trevlig service och inte alltför dyrt (stora, goda pastarätter för dryga hundralappen). Smaklig måltid!

• Upptagen

kikade runt lite på nätet, någon som har ätit på East West?

• Signatur

typisk pubmat där. Maten är bättre (och naturligtvis dyrare) på deras restaurant atlantis. ring och kolla med dem i förväg, de har sommarstängt.

• Upptagen

*flyttar upp* Fler som har tips om var jag kan gå och äta ikväll?

• Tutilure

Jag kan starkt rekommendera Aspentos i Sala backar! Alltid jättebra service, trevlig miljö och mycket god mat! Det finns en del att välja emellan, min personliga favorit där är Black and White. Maten kostar runt 100-110:-.

Kommer inte ihåg adressen just nu, men det finns ju i telefonkatalogen.

Smaklig måltid!

• Upptagen

Tutilure: ja, det är ju nära hemifrån! Visst är det grekiskt de har?

• Tutilure

Ja, det är en grekisk restaurang, men de har annat också. Turkiskt tror jag. Iallafall så är det en jättebra restaurang, min och sambons favorit!

• Idun

Måste också rekomendera Aspentos! Klart bästa restaurangen. Den ligger nära Brantingstorg, bakom Brantingsskolan kan man säga. Jag tycker ni ska prova någon av deras turkiska rätter. Bäst är nog Kavurma (tror jag det heter). Det är lammkött blandat med fetaost som serveras på ett fat över ett värmeljus...mmmmm så gott. Deras Biff teki är också kanon!
    Välj Aspentos- ni blir inte besvikna!

• himmla

en kanon bra restaurang e ju gamla draken det är en thai/kina restaurang med buffe .. jätte god mat. ..(kungsängsgatan)

Sedan är ju aldrig akropolis fel =)

• bubbelmaja

Vad blev det för restaurang? Till nästa gång kan jag rekommendera kött, kök och bar på väderkvarnsgatan. Jättegott och trevligt! Samma ägare och koncept som kung krål.

• Upptagen

det blev akropolis ändå... *skäms* Men man vet ju alltid vad man får.

Gick förbi tzatziki nere vid ån, och det såg ju supermysigt ut! Undrar hur priserna där ligger....

• bubbelmaja

inte så dyrt där. Helt normalt, annars hade jag kommit ihåg det. Där är det mysigt, har dock bara varit där på vintern, men gillade det. Gemytligt och "nära".

• Upptagen

bubbelmaja: Då blir det nog tzatziki nästa gång då! Och katalin hade jag tänkt att ta mig till nån gång när plånboken inte känns lika lätt som nu..

Svar på tråden Bra restaurang i uppsala?