• Anonym (?)

Pratar dina vänner "illa" om sina vänner?

Har reagerat väldigt mycket på att mina vänner talar "illa", eller åtminstone negativt, om sina vänner. Jag har blivit en slaskhink. En slaskhink som inser att om man talar illa om andra vänner så talar man säkerligen illa om mig också. Det gör mig illa till mods. Var ärlig och frågade en av mina vänner om hon pratar likadant bakom ryggen på mig som om hennes andra vänner men "NEEEJDÅ" inte om mig inte.
    Pfft tänker jag.
    Nu behöver det inte vara rent skitsnack men jag hör ofta av olika vänner att "de är less" på någon. Eller att "de inte orkar SE den personen" eller att "den personen är så sjukt krävande" osv.
    Visst, ingen är perfekt! Jag har det synsättet att om jag irriterar mig på någon så tar jag upp det med  min närmsta vän om jag behöver ventlilera och sedan tar jag en diskret paus om jag inte kan ta upp det med vännen (jag är ärlig men vissa GÅR det inte att ta upp saker med utan att de blir sura).

Hur är det i ditt "gäng"?

• Svar på tråden Pratar dina vänner "illa" om sina vänner?
  • Maniac

De talas vitt och brett i min umgängeskrets.
    Läste detta en gång " den som talar illa om andra i din närvaro talar illa om dig i din frånvaro"
    Sen är de skillnad på vänner och vänner, vill folk prata skit om mig, fine. Jag måste vara väldigt intressant :)

• Csillag

Håller med er båda...jag tröttnade,bytte umgängeskrets,sa upp vänskapen me mer lr mindre alla gamla vännerna,bytte nummer o flyttade.jag kan säga att de e sååååå underbart sen vi gjortde de.de är så lugnt o skönt.alla kan kanske inte flytta som vi gjorde men jag kan rekomendera att göra som vi gjorde.om gränsen är nådd.de e värt de.lever ett lugnt o skönt liv utan massa skitsnack o intriger o drama från alla håll o kamter aom de va i den förra vänskapa kretsen.detta va dessutom vänner sen barndommen.mem jvi fick nog..vi orkade inte me allas skitsnack om alla o som dom sedan pratade med så snällt o umgicks med.samma visa jämt.konstaterade att dom lär göra samma.sak mot oss.

• gullehjärtat

Mina vänner med, och säkert om mig i min frånvaro. Börjar verkligen tröttna.. Det jag hatar mest är när man alltid förväntas hålla med deras skitsnack! Nä, jag har börjat säga ifrån när jag inte håller med, även om jag får skit för det. Borde hitta nya vänner...

• trettioplus

Nej, vi sysslar inte med sådant.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • TrailerTrash

Nej .vi håller inte på med sånt

I love the smell of shit in the morning
  • Anonym (Mia)

Jepp jag har oxå en av mina närmsta som gör så. Hon spyr verkligen galla över sina vänner ibland. Jag brukar faktiskt tänka..."undrar vad hon säger om mig när jag inte är med"? Så hon är nog ingen riktig vän egentligen...?

• Kameliadamen

Man bör nog vara medveten om att de som snackar skit om andra inte är så bra vänner att ha.
    Kanske vore bra, om man kan, att dra sig ur umgänget eller åtminstone minska ner på det hela. 

• Anonym (..)
    Anonym (Mia) skrev 2012-01-22 14:03:09 följande:
    Jepp jag har oxå en av mina närmsta som gör så. Hon spyr verkligen galla över sina vänner ibland. Jag brukar faktiskt tänka..."undrar vad hon säger om mig när jag inte är med"? Så hon är nog ingen riktig vän egentligen...?
    same same!
  • zid

Själv har jag nästan inga vänner alls längre, mycket pga detta. Jag väljer bort dom. Jag blir så jävla "avtänd" på folk som snackar en massa onödigt skit. "Hon har så stökigt hemma! Fy vad sunkigt! Att hon lever så!" Ojdå, hon kanske inte mår så bra, skall vi göra nått fint för henne? tänker jag snarare, än att hon är äcklig. Det tål jag inte.

Dom förpassas till festarkompisar som man dricker öl med, när jag är full är jag inte lika kräsen haha :)

Så, det beror på hur du definierar vänner. Menar du folk man känner så beblandar jag mig ju med sånt folk. Men menar du som jag, folk man alltid har en stående playdate med på fritiden så är dom bara två (förrutom sambon) och inte så.

Cut off your nose to spider face
  • Anonym (Joo..)

Vissa vänner pratar faktiskt illa om sina vänner (såna som jag inte känner). Tex, "åh, hon är så tråkigt, inte alls lika rolig som dig", eller så berättar iaf en vän om sina vänners problem med partners och sånt...
    Och det har fått mig att fundera många gånger om min vän pratar illa om MIG med dom då... Förmodligen! Man kan fasen inte lita på nån!

Svar på tråden Pratar dina vänner "illa" om sina vänner?