• jessicastenberg

Spik I foten

Vill ha lite råd.

Min son trampade på ett spik igår den gick in långt upp i foten, inget rostigt utan ett nyare gammalt spik som legat ute.

Idag har foten svullnat upp och blivit varm han har mer rörlighet än igår men kan fortfarande inte gå på den.
     Behöver vi åka in till Vårdcentralen och få lite antibiotika eller brukar det gå över av sig själv?      

tack på förhand  

• Svar på tråden Spik I foten
  • Minys

Åk absolut in! :) och kolla, min sambo fick antibiotika när han trampa in en spik i foten, skadar inte att kolla upp foten iaf.

• jessicastenberg

Tack då ska ja ringa och få en tid....

• Lena

Jag man inte fått mot stelkramp skaman alltid åka in när sådant händer. Nya spikar har mer skräp på utsidan än gamla.

• jessicastenberg

Vi fick pencilin kryckor och om febern eller foten blir värre ska vi in akut:(

• jessicastenberg

2 dagen med dalacin men febern är fortfarande hög runt 40. Endast bra när han har både Alvedon och Ipren i kroppen typ två timmar var 6 timme..:( Han har börjat få hosta:( kan det vara så att han fått influensan nu samtidigt som infektion i foten? Vi ska till Sälen på onsdag morgon hur gör vi om han inte är bra? Kan man få pengarna tillbaka från sj?

• Kimona

Självklart ska ni åka in!

• SandraP81

Ring och hör med 1177 på en gång om det är normalt att han har så hög feber trots medicin och tveka inte att åka in med honom igen!

• ami

Med riktig otur kan han få sepsis, bakterier i blodet. Hög feber, snabbandad.

Svar på tråden Spik I foten