• Anonym (DUM)

Glömt lösen till Gmail...Är det kört?

I all hysteri här nu med lösenordsbyten och allt så bytte jag lösen även på gmail igår.
    Idag när jag skulle logga in som gick det inte...
    Kommer inte ihåg vad jag valde!! Eller jag vet vilka ord, men inte vart jag satte stor bokstav eller om jag tog med nån siffra...

Har suttit och försökt alla möjliga kombinationer men går inte... Finns det något max antal med försök? Kan man helt plötsligt bli spärrad?
    Har inte uppgett något mobilnummer och inte heller någon alternativ mailadress...VA FAAN SKA JAG GÖRA????

• Svar på tråden Glömt lösen till Gmail...Är det kört?
  • Anonym

Inte säkerhetsfråga heller? isåfall är det nog kört.

• Anonym (DUM)
    Anonym skrev 2012-01-22 11:54:32 följande:

Ingenting...Hur många försök får man då tro?
  • ThisIsMe
    Anonym skrev 2012-01-22 11:54:32 följande:
    Nej, det är inte kört. Min sambos G-mail blev en gång hackad och både lösenord och säkerhetsfråga blev ändrad. Han hade inte angett någon alternativ mejl han heller. Det du får göra är att fylla i ett formulär med frågor för att försöka bevisa att du är du. Minns inte hur man hittar infon om det men den finns där någonstans.
  • Anonym (DUM)
    ThisIsMe skrev 2012-01-22 12:00:59 följande:
    Nej, det är inte kört. Min sambos G-mail blev en gång hackad och både lösenord och säkerhetsfråga blev ändrad. Han hade inte angett någon alternativ mejl han heller. Det du får göra är att fylla i ett formulär med frågor för att försöka bevisa att du är du. Minns inte hur man hittar infon om det men den finns där någonstans.

Sitter här och grinar nu... Hur jävla klantig får man va?!?!?!? Trodde jag skulle komma ihåg det och skrev inte upp det...
    Hittar inte nåt formulär...  
  • Anonym
    Anonym (DUM) skrev 2012-01-22 11:58:10 följande:
    Ingenting...Hur många försök får man då tro?
    Ingen aning faktiskt. Men tror att du kan försöka hur många gånger som helst..
    Om du kommer in, eller öppnar ett nytt konto är det nog bra att både ange tel.nr och alternativa mailadr. Det finns också en vettig säkerhetsfunktion "tvåstegsverifiering" som gör att du måste godkänna inloggningar från andra datorer med en kod som du får skckad till din mobil.
  • ThisIsMe
    Anonym (DUM) skrev 2012-01-22 12:02:24 följande:
    Sitter här och grinar nu... Hur jävla klantig får man va?!?!?!? Trodde jag skulle komma ihåg det och skrev inte upp det...
    Hittar inte nåt formulär...  
    Om du klickar på "Kommer du inte åt kontot?" och sedan på "Kommer du inte ihåg ditt användarnamn?", vad dyker det upp för nåt då?
  • Anonym (DUM)
    ThisIsMe skrev 2012-01-22 12:08:34 följande:
    Om du klickar på "Kommer du inte åt kontot?" och sedan på "Kommer du inte ihåg ditt användarnamn?", vad dyker det upp för nåt då?

då ska man ange återställningsadressen man uppgav när man skapade kontot.. Och den har jag tagit bort för längesen, eftersom den blev inaktiv och inte gick att logga in på...

Men man kan alltså få tillbaka kontot? Hur gick det till när din sambo gjorde det?
    Hur intygade han att det var hans konto?  
  • ThisIsMe
    Anonym (DUM) skrev 2012-01-22 12:11:05 följande:
    då ska man ange återställningsadressen man uppgav när man skapade kontot.. Och den har jag tagit bort för längesen, eftersom den blev inaktiv och inte gick att logga in på...

Men man kan alltså få tillbaka kontot? Hur gick det till när din sambo gjorde det?
    Hur intygade han att det var hans konto?  
    Ja, det går ändå. Han fick som sagt fylla i något fomulär, men jag kan inte hitta det nu, bara information om att det ska finnas ett sådant. Kan du inte logga in på nån annan mejl (om du har en) eller skapa en ny och därifrån mejla gmail och be om hjälp? Jag är säker på att det kommer lösa sig!
  • Anonym (DUM)
    ThisIsMe skrev 2012-01-22 12:12:44 följande:
    Ja, det går ändå. Han fick som sagt fylla i något fomulär, men jag kan inte hitta det nu, bara information om att det ska finnas ett sådant. Kan du inte logga in på nån annan mejl (om du har en) eller skapa en ny och därifrån mejla gmail och be om hjälp? Jag är säker på att det kommer lösa sig!

Jag grinar och grinar... Har varit in på hjälpcenter nu men hittar ingen mailadress man kan kontakta dom på!
    Hittar inget formulär heller...Men det stod att det inte fanns ett visst antal försök iaf...så jag får väl testa ett tag till...
    Men skulle kännas bättre om jag hittade det där formuläret så jag har det som backup iaf....
    Faan va jag hatar mig själv just nu...   
Svar på tråden Glömt lösen till Gmail...Är det kört?