• Mariiaa

    Uppblåst häst

    Hej!
    Jag ha lite funderingar kring graviditeter osv.
    Jag fick utomkveds för lite mer än en månad sen, fick först cellhämmande och sedan en operation på de eftersom de inte funkade med cellhämmare. Jag blev opererad den 2 december. Efter de blödde jag drygt en vecka. Men efter de ha de inte kommit någonting alls. Inte minsta lilla droppe.

    Ja ha gjort g test tidigare men de va negativr. Va drygt över en vecka sen. Jag jobbar i en liten butik och idag kom en dam in och frågade när jag skulle ha barn?! Jag är väldigt uppsvullen om magen, de va jag innan jag fick utomkvedshavandeskap med, och jag ha mycket (ursäkta) flytningar, mer än vanligt. Känner mig väl inte så speciellt gravid men jag äter som en häst.

    Jag vet inte om de är inbillning men vill bara få skriva av mig så jag ha fått ut mig lite tankar.
    Vad tro ni? Kan man bli gravid direkt efter utomkveds?

    Kramar

  • Svar på tråden Uppblåst häst
  • Mariiaa

    Känner mig väl inte så speciellt gravid men jag äter som en häst.

    Jag äter som en häst, de va det jag syfta på. Att jag äter jätte mycket hela tiden plus att jag skrev att jag är väldigt uppblåst.

  • Neko

    Man kan bli gravid direkt efteråt även fast det inte är rekommenderat. Det är till och med lättare att bli gravid då. Men var det inte så länge sedan din operation så kan det vara pga gasen de sprutar in i buken under operationen för att lättare kunna se. Det tar ett tag innan den försvinner sedan, tog väl kanske 3-4 veckor för mej innan jag slutade se så där uppblåst ut.

    Det kan också ta längre tid innan mensen kommer efteråt.

    Så det kan vara vilket som egentligen...

  • Mariiaa

    Ja men jag har inte varit så här uppsvullen tidigare om magen, men samtidigt så ha jag gjort g test fast som sagt de va över mer än en vecka sedan och de är nu på slutet jag ha blivit jätte uppsvulld. Om nätterna fryser jag eller så svettas jag ihjäl, huvudet dunkar som tusan.

    Efter operationen så kände jag mig inte ens då uppsvullen. Och jag ha aldrig haft regelbunden mens heller så de är krångligt, men jag ska vänta någon vecka till tro jag och sedan göra ett g test senare. =)

  • Neko

    Jag skulle nog göra ett nytt test nu eftersom du har så mycket symptom. Visar det negativt så gå och kolla upp hos läkaren, det kan ju i värsta fall ha blivit någon slags inre infektion eller så som gör att du blir svullen.

  • Mariiaa

    Ok jag ska ta och göra de imorgon bitti så ja vet exakt.
    Känns ju inte kul alls när en dam fråga när jag ska ha, kan du tänka hur uppblåst ja är då?

    Ska kolla upp de. Få se vad som händer. Är jobbigt att tro hela tiden, man blir helt förstörd tillslut.
    Och eftersom de va så länge sen jag hade mens nu. Innan jga opererade mig hade jga börjat få regelbunden mens men efter operationen som sagt en vecka sen ingenting, inte minsta lilla.

Svar på tråden Uppblåst häst