• MamiMoa

Klippa? Hur?

Jag tycker min ettåring börjar få mycket hår så han måste klippa håret snart. Men jag är tveksam. Vet inte hur vi vill håret ska vara. Ni som har haft långhåriga pojkar. Hur klippte ni dom?
    Skickar med en länk så ni ser hur långhårig min pojke är.
    www.familjeliv.se/krypin/mammamoa/gallery/phpbp37zw.jpg
    Vill klippa håret men vet inte hur det ska se ut. Nån förslag?

• Svar på tråden Klippa? Hur?
  • Tessie2

Första gången själv andra gången var det min brors sambos mamma som är frisör Tog låååång tid att klippa honom eftersom han hela tiden tittade upp och inte ville sitta still men tillslut gick det bra
    Din kille var också en sötis Tycker det är gulligt med långt hår på killar

• MamiMoa

Ja. Tack Jag tänkte på monarkifrilla (stavas det så?) Men han är kanske lite för liten nu? Väntar med han blir större. Eller till sommaren?

• HeddaBigBum

Min kille är nu 1 och jag har klippt honom 7-8 gånger. Det blir ju lite här och lite där tills det ser jämt ut. Sista klippningen fick bli med trimmern... kortare i nacken lite längre uppe liksom... så man kan styla det till sån där mode-frissa som alla väderlekskillar hade ett tag, som vi brukar säga.

• MamiMoa

Va söt han är. Funderar hårt på om jag ska klippa honom nu eller vänta till sommaren???

• HeddaBigBum

Visserligen har jag klippt min son en hel del gånger, men jag kan tycka det är himla gulligt med lite rufsiga killar!

Lucas föddes med mycket hår och nästan ingenting trillade av (liiite bak på huvudet). Om nästa blir en tjej kommer hon säkert inte ha ett hårstrå!

• anilova

Tycker inte det spelar så stor roll hurdan frisyr små barn har, oavsett om det är pojkar eller flickor (fast jag tycker uppriktigt synd om de stackare vars mammor envisas med att sätta i hårspännen eller tofsar när håret är för kort, hu vad ont sånt gör). Huvudsaken är väl att de inte får luggen i ögonen, och att bakhåret inte är så långt att det blir tovor i det. Vi har klippt lite pö om pö, alltså tagit tag i en tofs och klippt till. Helt omöjligt att få en ettåring att sitta still tillräckligt länge för att få en jämnt klippt, riktig frisyr, och dessutom onödigt. Det rufsar ju ändå till sig på en gång.

Svar på tråden Klippa? Hur?