• Mattis­1985
    Äldre 22 Jan 14:21
    2042 visningar
    4 svar
    4
    2042

    Bärsele, vilken?

    Hej alla farsor =) Skall själv bli farsa inom ett par dagar och är ute efter en bärsele men priser/utseende varierar kraftigt och jag vet inte i vilken ända jag skall börja så jag behöver lite tips, vad har ni?

    Jag har spanat in en som verkar vara ett lakan som man snurrar runt sig, snygg och retro - men är den praktisk?

    Tacksam för alla svar och åsikter

    -Mattis         

  • Svar på tråden Bärsele, vilken?
  • Äldre 26 Jan 23:37
    #1

    Vi har haft en Manduca och den funkar riktigt bra till både små (nyfödda) ända upp till stora! Har burit 2-åringen en del i höstas när vi var ute i skogen men har även haft 3½-åringen (mest för skojs skull) och även det har funkat jättebra!

    Köp för allt i världen inte en sån vanlig Babybjörn. Vi hade en sån till äldsta sonen när han var liten men jag kunde bara bära honom tills han var runt halvåret nånstans. Sen fick jag ont i ryggen nästan direkt när han började bli tyngre! Har för mig att de har lanserat en bättre variant men den har jag inte provat. Är dock tveksam till om den skulle vara bättre än Manducan

  • KalleM­edÄlgs­tudsar­en
    Äldre 26 Jan 23:45
    #2

    Babybjörn funkade för bra på mig och sämre på frun.

  • Äldre 10 Feb 08:35
    #3

    Vi kör med både bärsjal och bärsele. Den som funkar bäst för mig är ErgoBaby (store.ergobaby.com/), då den har ett avlastningsbälte. Så ryggen och axlarna tar inte all tyngd.

    Sport-modellen passar bättre till män (eller alla längre föräldrar), då banden är längre. Fördelen med den är att den funkar upp till 20 kg. Så om man går på stan med en treåring så kan man ha selen nertryckt i en väska och ta på den när barnet blir trött.

    Babybjörnen vi fick låna innan vi köpte ErgoBaby skar bara in i axlarna, så den lämnade vi tillbaka ganska omgående.

    Frun gillar bärsjal, men jag tycker det är lite meckigt att få på sig den rätt.


    Yes, I WOULD steal a car, if a purchased one had 2 minutes start time!
  • Christ­ian D
    Äldre 23 Feb 23:17
    #4

    Jag röstar för en Manduca, vi har en "new style". Jag har burit min dotter på 10-11 kg väldigt mycket, och det fungerar riktigt bra. Hon sitter bra och tycker att det är mysigt. Kan sitta både på ryggen och på magen, vilket är smidigt.

    I veckan bar jag också sonen på 4 kg utomhus, med Manducan utanpå dunjackan, det funkade faktiskt!

    Vi har också två bärsjalar, och en vävd bärsjal är osmidigt. Frun bär lillkillen i en stretchig bärsjal och gillar det mycket mer än den vävda.

Svar på tråden Bärsele, vilken?