• Philippa

Fråga om Birma

Jag har en underbar liten lilamaskad birma som heter Philippa, hon är 5 månader..

Jag kan inte så mycket om denna ras ska jag säga...men vill lära mig!

En granne var in igår och frågade om katten var en tabby...? Vad är det?    

Kan ni ge mig annan bra info om denna ras? 

• Svar på tråden Fråga om Birma
  • Majsan70
    www.birma.se där hittar du massor av info. Vad står det för kod i hennes stamtavla? Är den solid skall det stå SBIc är den lilatabby är det SBIc21

Alltså ett mösnter eller hur jag skall beskriva det i den aktuella färgen.
  • Philippa

Ok, det står SB1c, hon är alltså solid.... vad är skillnaderna? Är något av dom bättre än det andra?

• Majsan70

Det är mönster som sagt. Om du går in på sidan jag länkade o sen går vidare till fliken om rasen o sen väljer färger så ser du alla färger som finns på maskerna..samt de olika mönster som finns. Och nej inget är "bättre" än nåt annat det är ju bara vad man föredrar.

Själv har jag fem stycken bruna solida Birmor men har även haft en bruntabby som jag älskar mönstringen på.

• Cizi

Tabby innebär i princip att katten är lite randig (även om det inte riktigt är så enkelt :P )

• Philippa

Ok, tack!

Vill gärna veta mer om birman om någon vill dela med sig  

• Majsan70
    Philippa skrev 2012-01-22 15:10:27 följande:
    Ok, tack!

Vill gärna veta mer om birman om någon vill dela med sig  
    Vad vill du veta? Inboxa mig om du vill. Jag föder upp Helig Birma och har massor av info. Sen är just  birma.se en bra sida för alla Birma ägare.
  • Philippa
    Majsan70 skrev 2012-01-22 15:12:27 följande:
    Vad vill du veta? Inboxa mig om du vill. Jag föder upp Helig Birma och har massor av info. Sen är just  birma.se en bra sida för alla Birma ägare.

Tja, sånt som kan vara bra att veta Birma.se var en superbra sida som jag har läst igenom nu...
  • Majsan70

Inboxa mig gärna dina frågor så skall jag svara. Alltid lättare att ha något att gå efter.

Svar på tråden Fråga om Birma