• Shannon

Tråden för oss med långt hår *bilder*

Efter min tråd "varför vill du inte ha långt hår" så tänkte jag nu skapa en tråd för oss med långt hår. Här kan vi visa bilder, ge råd och tips och allmänt prata hår. Långt hår räknar jag som hår som minst är ner till bh-bandets nedersta del på ryggen.

Bilden nedan är på mitt hår som det ser ut just nu, men vill spara det 10-15 cm till så det går ner till en bit av rumpan. Lägg gärna in en bild du också.

• Svar på tråden Tråden för oss med långt hår *bilder*
  • tellis mom

Jag hänger på och slänger upp en bild på mitt hår. Jag ska klippa mig på onsdag, har inga planer på att ta så mycket av längden men jag skulle vilja se lite roligare ut, just nu så hänger bara håret när jag har det utsläppt, har någon några tips på snygg frisyr för långt hår?

• Shannon
    tellis mom skrev 2012-01-23 23:54:40 följande:
    Jag hänger på och slänger upp en bild på mitt hår. Jag ska klippa mig på onsdag, har inga planer på att ta så mycket av längden men jag skulle vilja se lite roligare ut, just nu så hänger bara håret när jag har det utsläppt, har någon några tips på snygg frisyr för långt hår?

Fint! Är det din naturliga hårfärg?

Jag tycker det är fint att ha etappklippt fram när man har långt hår, inte så jätte stor skillnad i frisyr men ändå något. Undrar också vad man kan ha för frisyrer, ska kolla upp på internet och lägger in bilder här om jag hittar något intressant :)
  • Shannon

Att klippa lugg kan också vara väldigt snyggt, det är lite mer som händer då, men om jag ser rätt så har du ett hår som kanske inte riktigt vill hålla sig på plats? :)

• Shannon

Den här frisyren var snygg - etappklippt och snedlugg
  • Shannon

Lång lugg, mittbena med etapp, snygg frisyr som jag tycker passar väldigt långt hår också.
  • tellis mom

Tack för alla tips :) får se hur det blir i morgon :)
    Japp det är min riktiga hårfärg, tröttnade på att färga med tanke på utväxten så jag struntade i det. Mitt hår lever lite sitt egna liv :P

• Shannon
    tellis mom skrev 2012-01-24 23:07:59 följande:
    Tack för alla tips :) får se hur det blir i morgon :)
    Japp det är min riktiga hårfärg, tröttnade på att färga med tanke på utväxten så jag struntade i det. Mitt hår lever lite sitt egna liv :P
    Vad blev det för frilla tillslut? Skrattande
  • Konstantine

Jag har också långt hår och jag tycker det är sååå tråkigt! Men sååå fint! Jag har haft kort hår (runt axlarna o kortare menar jag) och jag vet att jag verkligen inte passar i det, men man blir ju helt klart lite less ibland :P Speciellt nu när jag har barn, och typ måste ha det mer eller mindre uppsatt... och jag tycker inte jag passar i uppsatt.

Jag försöker alltid tänka ut nåt "roligt" o "häftigt" sett frisören kan klippa det, men det spelar ju ingen roll hur hon gör det ser typ likadant ut... haha! Dock har jag lugg som jag varierar :) 

Svar på tråden Tråden för oss med långt hår *bilder*