• AnnaOliver031016

Ikeas spjälsäng..

Jag har en ikea säng, sniglar, den är ju i obehandlat trä så jag hade tänkt att betsa den men nu säger min sambo att det kansk inte alls är nått bra och göra det,a tt det kanske är farligt om bebisen skulle suga på sängen eller nått..

Nån som vet nått om detta??

• Svar på tråden Ikeas spjälsäng..
  • elvatolv

Ja, ni måste ta en färg som inte är farligt för barnet att bita i. Fråga i en färghandel för man kan inte ta vadsomhelst.

• AnnaOliver031016

Aida

Jag har köpt bets ifrån ikea.. Du vet inget om den?

• elvatolv

Tyvärr...står det inget på burken, typ ofarlig för barn eller nåt?
    Ring IKEA och kolla med dem för säkerhetsskull.

• lillAa

om du ringer, kan du väl skriva här vad du får till svar!

• Prego75

I IKEA-katalogen rekommenderar de just sina egna behandlingar eftersom de lär vara giftfria (minns inte exakt vad de skrev, men deras egna grejer skulle tydligen vara ok).

Ah... jag kollade upp det på hemsidan: Vid ytbehandling använd ett medel avsett för barnprodukter, t.es IKEAs BEHANDLA träolja för inomhusbruk.

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&parentCats=15567*16180*16154&productId=59177

• Prego75

Hm... länken är visst för lång för att kunna skrivas in här, men om ni kollar på spjälsängen Sniglar på hemsdan så står det där.

• AnnaOliver031016

Prego75

mm jag läste det jag med.. Då måste det ju vara samma för deras bets?

• skorpan78

Har oxå köpt sniglar spjälsäng som jag tänkte betsa, IKEAs egna bets skall vara ok!

• AnnaOliver031016

skorpan78

Japp den ska tydligen vara det.. Nu står våran säng i köket, betsad o klar, ska bara målas en gång till..
    Var lite knövligt och få färgen jämn överallt..
    sambons får göra det andra gången så att det blir riktigt ordentligt :))

Svar på tråden Ikeas spjälsäng..