Någon som haft kortisolbrist eller annat kroppsligt som påverkat måendet?
Hur blev ni hjälpta? Eller är ni sjuka ännu? Blev psykiska måendet bättre?
Vissa brister på ämnen eller hormoner i kroppen ger symtom som depression och saker som en deprimerad person kan få. Minnessvårigheter, fumlig, gråtmild, ångest, oro, trött och hel lista till!
Jag har underfunktion av sköldkörteln, Hypotyreos sedan många år. Mina problem försvann dock inte när jag fick medicin. Nu kollar jag upp en hel del hos läkarna för jag kommer aldrig bli frisk o fungera normalt om jag inte gör detta någon gång. Jag vill inte vara sjuk mer. Jag har varit i sängläge så ofta så att jag inte orkat ta itu med allt men nu kommer allt ikapp mig. Jag har inget val längre.
Ska bl.a. kolla upp mer om mitt kortisolvärde som var lågt på blodprov. Ska få komplettera med urinprov samt lite annat så får vi se. Jag blir inte förvånad om det är där problemet sitter. Allt stämmer in på mig av dom symtomen. Men det tar en sådan jäkla tid med allt! Väntetider, remisser, provsvar. Jag får panik. Jag står inte ut faktiskt. Jag mår illa varenda dag. Bakisillamående eller åksjuka dygnet runt ungefär. Det är inte normalt. Detta är återkommande så jag är inte gravid.
När jag läser på nätet om kortisolbrist så står det att folk ofta blivit remitterade till psyk och fått antidepressiva i massor av år och ingen har tagit kortisolprov. Vid långvarig stress bl.a så utsöndrar binjurarna stresshormonet kosrtisol och i längden så kan binjurarna bli trötta. Då går det mesta snett i kroppen. Jag fick själv be om att ta provet. Be om det ni med om era symtom stämmer in och ni inte blir fria från eran depression!! Antidepressiv medicin är bra om det behandlas för en riktigt depression inte en kroppslig brist!